Facebook, 2,8 miliarde de utilizatori în 2020 și venituri de 86 miliarde dolari, o creștere cu 20%
Numărul utilizatorilor activi lunari ai Facebook a atins mai mult de 2,8 miliarde în 2020, în timp ce veniturile au crescut cu 20% de la an la an la 85,9 miliarde de dolari, potrivit datelor prezentate de BuyShares.co.uk.
În primul trimestru al anului 2010, platforma populară de socializare a avut 431 de milioane de utilizatori,iar în următorii doi ani, numărul de utilizatori activi Facebook a depășit un miliard, devenind astfel prima rețea socială care a făcut-o vreodată. Statisticile arată că numărul de utilizatori lunari a continuat să crească în următorii ani și a atins mai mult de 2 miliarde în al doilea trimestru al anului 2017.
Raportul trimestrial al companiei a arătat că Facebook a câștigat 369 milioane de utilizatori între 2017 și 2019, numărul total de utilizatori activi crescând la aproape 2,5 miliarde în acel an.
Cu toate acestea, pe măsură ce milioane de oameni au început să petreacă mai mult timp în interior și online, în mijlocul pandemiei COVID-19, numărul de utilizatori a crescut cu aproape 300 de milioane de ani pe an și a atins 2,8 miliarde în 2020, cea mai mare creștere anuală din ultimii ani.
3,3 miliarde de oameni utilizau, în 2020, unul dintre produsele Facebook
Numărul de utilizatori activi zilnici a crescut, de asemenea, pe fondul blocării, crescând de la 1,65 miliarde în al patrulea trimestru al anului 2019 la 1,85 miliarde în al patrulea trimestru al anului 2020. În acel moment, compania a declarat că aproximativ 3,3 miliarde de oameni foloseau cel puțin unul dintre produsele sale de bază în fiecare lună, inclusiv WhatsApp, Instagram sau Messenger.
Analizată de țări, India reprezintă principala piață Facebook la nivel global, cu 320 de milioane de utilizatori începând cu ianuarie. Urmează Statele Unite, Indonezia, Brazilia și Mexic, cu 190 de milioane, 140 de milioane, 130 de milioane și respectiv 93 de milioane.
În comparație cu alte platforme populare de socializare, Facebook are mai mulți utilizatori decât YouTube și TikTok combinate. Statisticile arată că cele două rețele sociale aveau 2,3 miliarde și respectiv 689 milioane de utilizatori începând din ianuarie.
Veniturile Facebook s-au dublat în trei ani
Creșterea constantă a bazei de utilizatori Facebook a dus la o creștere a veniturilor companiei de-a lungul anilor. Statisticile arată că veniturile Facebook s-au dublat în trei ani și au crescut de la 40,6 miliarde de dolari în 2017 la 86 de miliarde de dolari în 2020. Anul trecut, rețeaua socială a acumulat un profit net de 29,15 miliarde de dolari, ocupând locul întâi printre companiile de social media.
Raportul de câștiguri al companiei a arătat, de asemenea, că veniturile trimestriale au crescut cu 33% de la an la an și au atins 28 miliarde de dolari în perioada septembrie – decembrie 2020, cea mai semnificativă creștere de până acum. Cea mai mare parte a acestei valori, sau 27,1 miliarde de dolari, a fost realizată prin publicitate. Alte fluxuri de venituri au generat venituri de 885 milioane de dolari.
Statisticile arată, de asemenea, că majoritatea veniturilor publicitare Facebook în 2020, sau aproximativ 94%, au fost generate prin intermediul dispozitivelor mobile.