Facebook „cade în cap” în 2022?
Tinerii abandonează platformele Facebook în semn de protest față de extragerea de informații personale pentru profit. Încercarea companiei mamă Facebook, Meta, de a-i aduce înapoi cu Metaverse eșuează.
Acestea sunt reperele uneia intre previziunile lansate de Saxo Bank pentru anul 2022, previziune care privește rețeaua socială Faceboo. Astfel, situația Facebook din punct de vedere „previzional” nu e prea bună, o analiză – potrivit sursei, relevând situația care ar duce la „o cădere în cap” a companiei.
Facebook a trecut de la a fi un centru vibrant al tinerilor, la o platformă pentru „boomers” mai în vârstă. Tinerii sunt din ce în ce mai puțin atrași de algoritmii Facebook, transformându-și experiențele de socializare în bucle de feedback omogene, cu conținut identic, sau, chiar mai rău, conținut dezinformator și de ură. Cercetările proprii ale Facebook sugerează că adolescenții petrec de 2 până la 3 ori mai mult pe TikTok decât pe Instagram (care este cel mai nou activ social media al Facebook) și că Snapchat este modalitatea preferată de a comunica cu prietenii.
O mișcare disperată
Un nou nume de companie (Facebook se numește acum Meta) și identitate de marcă pentru a separa și proteja Instagram (cel mai valoros activ al său actual), împreună cu crearea unui nou produs adaptat tinerilor, este exact același manual pe care companiile de tutun l-au folosit de ani de zile. Dar în 2022, investitorii își vor da seama că Meta pierde rapid generația tânără și astfel potențialul și profitabilitatea viitoare a companiei. Într-o mișcare disperată, Meta încearcă să achiziționeze Snapchat sau TikTok în timp ce aruncă miliarde de dolari în construirea înfiorătoarei Metaverse, care are scopul de a supraveghea utilizatorii mai direct decât oricând și de a-i aduce pe tineri înapoi în universul de platforme de socializare Meta, conform zicalei că a fi primul care mișcă este întotdeauna cel mai bine în tehnologie. Planul se luptă să aibă succes, deoarece tânăra generație nu prea se înscrie.
Impactul pe piață? Compania-mamă a Facebook, Meta, se luptă, în scădere cu 30% față de piața mai largă și este îndemnată să-și desprindă componentele ca entități separate, spulberând visele monopoliste ale lui Zuckerberg. Cm atât, deocamdată…