Facebook devine nociv pentru societate. Avertisment asupra efectelor „metaversului”
Facebook este cea mai utilizată platformă socială, dar și cea mai nocivă. Mai mult decât atât, fosta angajată Facebook avertizează că metaversul va permite Facebook să-și spioneze utilizatorii.
Potrivit unui sondaj CNN, realizat de SSRS, aproximativ trei sferturi dintre adulți cred că Facebook înrăutățește societatea americană. Aproximativ jumătate dintre cei chestionați spun că știu pe cineva care a fost convins să creadă într-o teorie a conspirației din cauza conținutului postat pe Facebook.
Potrivit sondajului, majoritatea americanilor (76% dintre cei chestionați) sunt de părere că rețeaua socială are efecte negative asupra societății. Chiar și utilizatorii frecvenți, cei care intră pe Facebook de cel puțin câteva ori pe săptămână, (70% dintre cei chestionați) cred că rețeaua socială este dăunătoare societății americane.
În general, aproximativ o treime dintre cei chestionați, inclusiv 44% dintre republicani și 27% dintre democrați, spun atât că Facebook dăunează societății americane, cât și că Facebook este mai vinovat decât utilizatorii săi.
Facebook se confruntă cu o nouă criză ca urmare a lansării Facebook Papers, un set de documente interne ale companiei care pune Facebook într-o lumină proastă.
Documentele demonstrează cum compania era conștientă că a provocat polarizare în numeroase țări, că a înlesnit dezinformarea oamenilor și nu a reușit să oprească o violență de limbaj ce a dus la incitare și apoi la atacarea Capitoliului, în 6 ianuarie. Ca urmare, mai multe țări, inclusiv Uniunea Europeană, au cerut mai multe informații de la Facebook cu privire la practicile sale și amenință industria tehnologică cu noi reglementări.
Frances Haugen, fostă angajată a firmei și cea care a făcut publice documentele, a acuzat compania că pune profitul mai presus de siguranța oamenilor. Haugen a depus mărturie în fața Senatului luna trecută, cerând Congresului să sporească controlul platformei.
„Metaversul” îi va permite Facebook „să adune tone de date noi despre voi”, a spus ea, avertizând împotriva recurgerii la „senzori” sau „microfoane” în mediul utilizatorului.
Este o problemă importantă pentru că este o problemă de consimţământ”, a precizat Frances Haugen.
În octombrie, Facebook a anunțat că își schimbă numele în Meta.