Facebook vrea să schimbe algoritmul: Documentul care dezvăluie „visul” de a semăna cu TikTok
Facebook, care a inovat prin implementarea news feed-ului, va călca și el pe urmele TikTok-ului, deoarece își dorește să facă o schimbare a algoritmilor, cea mai mare din ultimii patru ani, arată un document intern obținut de publicația The Verge.
Scopul acestei schimbări este ca fluxul Facebook să semene tot mai mult cu cel al TikTok, aplicație ce are în medie un public mult mai tânăr decât Facebook.
Tom Alison, executivul Meta, responsabil de această rețea socială, se va focusa pe planul de a da prioritate celor mai populare postări în feed-urile utilizatorilor, indiferent de originea lor. Astfel, Facebook va favoriza conținutul pe care mulți oameni au dat click, indiferent originea provenienței acestuia.
Algoritmul de recomandare Reels există deja pe Instagram și a contribuit la întărirea formatului într-o rețea dedicată fotografiilor. De acolo, poți derula orizontal pentru a vedea videoclipuri scurte de la creatori pe care nu îi urmărești.
Noul plan al Meta
TikTok a creat unul dintre cei mai buni algoritmi din industria tech, unul care poate să sugereze o mulțime de video-uri și unui user pasiv care nu dă follow, like și nici nu pune comentarii.
Noul plan al Meta include alipirea aplicațiilor Facebook și Messenger. Sunt deja opt ani de când aplicațiile au fost separate. Revenirea la starea inițială ar însemna readucerea chat-ului în cadrul rețelei în care a fost creată, fapt ce ar întări poziția Facebook. Messenger urmează să aibă un buton simplu, aflat în dreapta ecranului, în colț sus.
Este preconizat ca pagina principală să fie separată în două compartimente de bază, Stories și Reels, apoi un feed, ce va afișa postările virale.
Schimbările au menirea să facă aplicația Facebook un concurent al Tik Tok-ului, care are o rată de descărcări cu 20% mai mare. Timpul petrecut în această rețea este cu 78% mai mare decât al celui petrecut pe Facebook.