Facturile la energie și gaze ar putea să întârzie în noiembrie pentru clienții CEZ, din cauza plafonării
Facturile CEZ aferente lunii noiembrie ar putea să ajungă mai târziu decât în mod normal la clienți, deoarece compania modifică sistemul de facturare, conform Legii privind plafonarea preţurilor, a anunțat societatea.
„Pentru implementarea măsurilor de compensare/ plafonare a preţurilor în sistemul informatic, conform cu noile prevederi impuse de Legea 259/2021 privind aprobarea OUG 118/2021, CEZ Vânzare anunţă suspendarea temporară a facturării serviciilor de energie electrică şi gaze naturale”, se arată într-un comunicat al companiei.
După cum s-a anunțat, începând cu luna noiembrie, se va aplica plafonarea şi/sau compensarea prețurilor la energie electrică şi/ sau gaze natural. Clienţii CEZ Vânzare care se încadrează în prevederile legislative vor primi facturile, conform noii legislaţii în vigoare.
Reprezentanții societății susțin că implementarea modificărilor impune suspendarea temporară a facturării, astfel încât să poată să fie efectuate modificările tehnice necesare în sistemul de facturare.
Rămân valabile, însă, termenele de scadenţă agreate în contract (ca număr de zile de la data emiterii), iar formatul facturii CEZ Vânzare va fi optimizat acolo unde este cazul cu informaţii despre tipul şi valoarea compensaţiei.
„În aceste condiţii clienţii casnici CEZ Vânzare pot primi facturile aferente lunii noiembrie mai târziu decât în mod obişnuit. Precizăm că intervalul de emitere mai scurt între facturile emise în lunile noiembrie şi decembrie nu va afecta datele de scadenţă ale acestora. După această primă factură primită cu întârziere procesul de facturare îşi va relua cursul normal, respectând termenele de emitere programate”, se mai precizează în comunicat.