Familia Secelean vinde la nemți acțiunile deținute la Electroprecizia din Săcele

Publicat: 11 sept. 2024, 14:46, de Autor: Cristian Matache, în ECONOMIE , ? cititori
Familia Secelean vinde la nemți acțiunile deținute la Electroprecizia din Săcele

Electroprecizia SA, un important jucător pe piața industrială din România, a anunțat semnarea unui acord de vânzare a întregii sale participații în Electroprecizia Electrical Equipment S.R.L. din Săcele către compania germană Magnet-Schultz. Tranzacția, care este condiționată de îndeplinirea unor cerințe prealabile, ar urma să se finalizeze până la sfârșitul anului 2024, conform declarațiilor oficiale ale Electroprecizia.

Electroprecizia, care deține 99% din Electroprecizia Electrical Equipment S.R.L., își va transfera întreaga participație către Magnet-Schultz. Restul de 1% din acțiuni sunt deținute de Intercom SA din Covasna, companie controlată de familia Monica-Tatiana Secelean prin Interlogistics SA, iar Adrian Secelean este directorul Electroprecizia.

Electroprecizia Electrical Equipment, înființată în 2009, a raportat anul trecut afaceri de aproape 12 milioane de lei. De asemenea, compania a înregistrat o pierdere de peste 900.000 de lei și a avut un număr mediu de 150 de angajați. Aceasta vânzare marchează un moment important în evoluția afacerii Electroprecizia.

Magnet-Schultz, înființată în 1912 și aflată la a patra generație de familie, este un lider global în producția de echipamente electrice. Compania deține două fabrici de producție în Germania, localizate în Memmingen și Memmingerberg, și are filiale în SUA, Elveția, China și Marea Britanie. La finele anului financiar încheiat la 30 iunie 2024, Magnet-Schultz a raportat o cifră de afaceri de 423 de milioane de euro, în scădere cu 5% față de anul anterior. Compania are aproximativ 2.450 de angajați, dintre care 1.900 se află în Germania.

Dr. Albert Schultz, CEO-ul Magnet-Schultz, a menționat că „situația costurilor din Germania și Elveția rămâne dificilă, în special pentru activitățile care nu pot fi automatizate, și, la fel ca multe alte companii, ne concentrăm pe creșterea activităților în țările cu cele mai bune costuri.”