Se desființează funcția vacantă de secretar de stat la Ministerul Familiei. Dispar și alte posturi vacante
Cabinetul Ciolacu va discuta în ședința de azi un proiect de Hotărâre de Guvern privind organizarea și funcționarea Ministerului Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse.
Proiectul de act normativ care prevede reorganizarea Ministerului Familiei, instituție condusă de Natalia Intotero, desființează n număr de 57 posturi vacante, rezultând un număr maxim de 173 de posturi, exclusiv demnitarii și numărul de posturi aferente cabinetelor acestora. Totodată, se desființează o fun
A rezultat astfel configurația structurilor funcționale actuale ale ministerului, care vor fi încadrate cu personal, pentru care a fost analizată îndeplinirea, respectiv neîndeplinirea normativelor de personal stabilite potrivit art. 391 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, astfel cum a fost modificat prin art. XX alin. (1) din Legea nr. 296/2023, ținându-se seama și de atribuțiile stabilite ministerului prin Hotărârea Guvernului nr. 22/2022.
Modificarea preconizată vizează:
– desființarea unei funcții vacante de demnitar, secretar de stat și a cabinetului aferent acesteia (2 posturi) din cadrul Ministerului Familiei;
– desființarea tuturor posturilor vacante la data la data intrării în vigoare a actului normativ antereferit care nu se încadrează în excepțiile prevăzute de acesta, inclusiv a unei funcții vacante de secretar general adjunct, corespunzătoare categoriei înalților funcționari publici,
– desființarea funcției vacante de șef birou și a structurii organizatorice care funcționează ca birou, respectiv Biroul Audit Public Intern,
– reorganizarea structurilor instituției care nu mai îndeplinesc normativul de personal, fie prin redenumirea lor, comasarea acestora într-o nouă structură, fie prin desființarea lor, după cum urmează:
1. Direcția Corp Control și Integritate din cadrul Ministerului Familiei se desființează și se reorganizează la nivel de compartiment, denumit Compartimentul Corp Control și Integritate, în subordinea ministrului, întrucât nu se mai îndeplinește condiția prevăzută la art. 391 alin. (3) lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, astfel cum a fost modificat prin art. XX alin. (1) din Legea nr. 296/2023, personalul urmând să fie numit în funcție conform art. 518 din Codul administrativ.
2. Direcția Generală Familie și Politici Demografice se redenumește Direcția Generală Tineret, Familie și Politici Demografice și se reorganizează prin preluarea integrală a personalului, activităților și atribuțiilor Direcției Generale Tineret.
3. Direcția Generală Implementarea Programului Național de Redresare și Reziliență și Alte Finanțări din cadrul Ministerului Familiei se reorganizează întrucât nu se mai îndeplinește condiția prevăzută la art. 391 alin. (3) lit. c) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, sub forma de direcție, respectiv Direcția PNRR, Relații Internaționale, Afaceri Europene și Protocol având în componență 2 servicii, Serviciul Finanțare Europeană și Implementare PNRR și Serviciul Relații Internaționale, Afaceri Europene și Protocol și Arhivă. Noua direcție va prelua integral atribuțiile, activitățile și personalul Serviciului Relații Internaționale, Afaceri Europene și Protocol și parțial personalul, activitățile și atribuțiile de arhivă din cadrul Serviciului Relații cu Publicul, Registratură și Arhivă ambele din cadrul Direcției Relații Internaționale și Afaceri Europene, Relații cu Publicul, Registratură și Arhivă. Funcția publică de conducere de director general al Direcției Generale Implementarea Programului Național de Redresare și Reziliență și Alte Finanțări se transformă în funcție publică de conducere de director al Direcției PNRR, Relații Internaționale, Afaceri Europene și Protocol.
4. Direcția Relații Internaționale și Afaceri Europene, Relații cu Publicul, Registratură și Arhivă din cadrul Ministerului Familiei se desființează întrucât nu se mai îndeplinește condiția prevăzută la art. 391 alin. (3) lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.
5. Direcția Economic și Administrativ se redenumește Direcția Economic, Achiziții și Administrativ, întrucât nu se mai îndeplinește condiția prevăzută la art. 391 alin. (3) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare și se reorganizează prin preluarea integrală a personalului, activităților și atribuțiilor Direcției Economic și Administrativ, pe cele ale Direcției Achiziții, Tehnologia Informației și Patrimoniu și parțial atribuțiile care generează plata a drepturilor salariale din cadrul Serviciului Salarizare din cadrul Direcției Resurse Umane.
6. Direcția Juridică se redenumește Direcția Juridic și Resurse Umane, întrucât nu se mai îndeplinește condiția prevăzută la art. 391 alin. (3) lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare și se reorganizează prin preluarea integrală a personalului, activităților și atribuțiilor Direcției Juridice, pe cele ale Serviciului Resurse Umane și parțial atribuțiile de stabilire a drepturilor salariale din cadrul Serviciului Salarizare care se preiau în cadrul Serviciului Resurse Umane și SSM. Totodată, noua direcție va prelua personalul, activitățile și atribuțiile cu privire la SSM de la Compartimentul Investiții Urmărire Contracte SSM, PSI din cadrul Direcției Achiziții, Tehnologia Informației și Patrimoniu.
7. Serviciul Comunicare și Relația cu ONG se redenumește în Serviciul Comunicare, Relația cu Publicul și Registratură, întrucât nu se mai îndeplinește condiția prevăzută la art. 391 alin. (3) lit. a) Direcția Juridică se redenumește Direcția Juridic și Resurse Umane, întrucât nu se mai îndeplinește condiția prevăzută la art. 391 alin. (3) lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare și se reorganizează prin preluarea integrală a personalului, activităților și atribuțiilor Direcției Juridice, pe cele ale Serviciului Resurse Umane și parțial atribuțiile de stabilire a drepturilor salariale din cadrul Serviciului Salarizare care se preiau în cadrul Serviciului Resurse Umane și SSM. .
8. Serviciul Secretariat General se desființează întrucât nu se mai îndeplinește condiția prevăzută la art. 391 alin. (3) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare. Atribuțiile, activitățile și personalul acestuia se preiau în cadrul Serviciului Comunicare, Relația cu Publicul și Registratură.
9. Pentru punerea în aplicare a prevederilor art. XVIII din Legea nr. 296/2023, la data de 01.11.2023 Biroul Audit Public Intern se desființează întrucât prevederile legale referitoare la organizarea structurilor la nivel de birou au fost abrogate și se reorganizează la nivel de compartiment, Compartimentul Audit Public Intern care preia integral personalul, activitățile și atribuțiile Biroului Audit Public Intern, conform art. XVIII alin. (3) din Legea nr. 296/2023. Totodată s-a desființat și funcția publică de conducere vacantă de șef birou la Biroul Audit Public Intern transformându-se în funcție publică de execuție de auditor grad profesional superior și 3 funcții publice de execuție.