Fenomenele meteo și problemele aeroportuare afectează zborurile din Europa
Zborurile din spațiul aerian european au suferit întârzieri semnificative în ultimele zile din cauza unor fenomene meteorologice multiple și simultane, care au afectat gestionarea sloturilor aeroportuare și capacitatea autorităților de control al traficului aerian. Wizz Air, alături de alte companii aeriene, a fost grav afectată de aceste probleme, conform unui comunicat remis vineri de transportatorul aerian.
„În ultimele câteva zile, spațiul aerian european a fost grav afectat ca urmare a problemelor de gestionare a sloturilor aeroportuare, cauzate de fenomene meteorologice multiple și simultane care au avut loc în întreaga Europă. Aceste fenomene au afectat capacitatea autorităților de control al traficului aerian și a Eurocontrol de a gestiona volumele de trafic la nivelul întregii industrii, ceea ce a condus la întârzieri și anulări majore în întreaga industrie aeriană europeană. Aceste evenimente au afectat operațiunile Wizz Air, precum și operațiunile altor companii aeriene, în întreaga Europă”, afirmă reprezentanții companiei.
Numai în data de 26 iunie, spațiul aerian european a înregistrat aproximativ 450.000 de minute de întârziere, dintre care 360.000 din cauza condițiilor meteorologice, cu întârzieri semnificative de peste 3 ore. În ultimele patru săptămâni, rețeaua Wizz Air a acumulat peste 30.000 de minute suplimentare de întârziere în ceea ce privește alocarea sloturilor aeroportuare față de aceeași perioadă a anului trecut, ca urmare a acestei situații extraordinare.
„Ne cerem scuze pentru neplăcerile cauzate unora dintre pasagerii noștri, dar, din păcate, această problemă se află în afara controlului nostru. Wizz Air a fost pregătită să asigure pasagerilor săi operațiuni de vară fără probleme; cu toate acestea, sistemul de control al traficului aerian pare să se confrunte cu probleme semnificative în această vară. La nivel de industrie, suntem obligați să înaintăm aceste probleme autorităților relevante de gestionare a traficului aerian, inclusiv Eurocontrol, pentru a ne asigura că sunt puse în aplicare măsuri de atenuare adecvate, pentru a minimiza perturbările”, se spune în comunicat.
Wizz Air avertizează pasagerii că această problemă afectează mai multe companii aeriene și că, prin urmare, capacitățile hoteliere din întreaga Europă pot fi limitate. Compania face tot posibilul pentru a găzdui cât mai mulți pasageri, dar în cazul în care partenerii externi nu pot sprijini toate cererile din cauza lipsei de camere disponibile, pasagerilor li se poate cere să își rezerve singuri cazarea. Aceștia vor putea solicita rambursarea cheltuielilor suportate, într-o sumă rezonabilă, prin intermediul site-ului oficial al Wizz Air.
În contextul acestor perturbări, pasagerii sunt sfătuiți să verifice statusul zborurilor și să fie pregătiți pentru posibile întârzieri și reprogramări.