Ferrari va intra pe piața de lux, în special modă și restaurante
Fostul CEO al Ferrari, Louis Camilleri, susținea că în strategia de extindere a mărcii includea modă, restaurante și alte experiențe de lux, în 2019 chiar înainte ca pandemia de coronavirus să lovească și să întârzie planurile.
Lansarea acestor produse vine acum câteva zile după numirea noului CEO Benedetto Vigna, un fizician în vârstă de 52 de ani, care a petrecut 26 de ani la producătorul de semiconductoare STMicroelectronics și se așteaptă să conducă Ferrari în era mașinilor electrice.
Potrivit lui Camilleri, produsele derivate ale mărcii Ferrari erau prea extinse și acesta intenționa să reducă la aproximativ jumătate acordurile de licență ale producătorului auto și să reducă aproximativ 30% din categoriile sale de produse. De atunci, parfumurile au dispărut de pe rafturile magazinelor existente ale Ferrari, de exemplu, la fel ca și unele produse low-end fără valoare reală dincolo de siglă.
Va fi nevoie de timp
Analiștii au spus că va fi nevoie de timp pentru ca noua strategie a mărcii Ferrari să aibă succes, în timp ce unii au fost prudenți cu privire la contribuția sa potențială la profitabilitate.
„Având în vedere tipul de scară de care e nevoie pentru a fi profitabil în domeniul luxului, nu cred că acest lucru va contribui la marjele Ferrari, care sunt deja destul de ridicate”, a declarat Susy Tibaldi, analist de lux la banca elvețiană UBS.
Anul trecut, 11% dintre veniturile nete Ferrari au provenit din sponsorizare, categoria comercială și marcă – care include echipa de Formula 1 și veniturile generate de marcă prin merchandising, licențiere și redevențe – în scădere de la 14% în 2019. Rivalul direct al Ferrari, Lamborghini, oferă mai multe colecții de marcă bazate pe parteneriate, inclusiv îmbrăcăminte pentru bărbați, îmbrăcăminte și stil de viață pentru copii, în timp ce strategia de extindere a mărcii Bentley se concentrează pe accesorii și mobilier de lux.
Ambele companii au declarat că strategiile lor de extindere a mărcii au adus contribuții importante și în creștere, dar au refuzat să detalieze cât de mari sunt veniturile din această direcție. Și Harley-Davidson a profitat mult timp de o gamă largă de articole de viață de marcă, cu merchandising-ul său general, reprezentând 5,7% din veniturile companiei din divizia de motociclete anul trecut.