Filmare spectaculoasă cu șantierul de autostradă Suplacu de Barcău-Chiribiș! Șeful CNAIR a anunțat când vor fi gata lucrările

Publicat: 25 ian. 2025, 21:02, de Andrei Ceausescu, în Transporturi , ? cititori
Filmare spectaculoasă cu șantierul de autostradă  Suplacu de Barcău-Chiribiș! Șeful CNAIR a anunțat când vor fi gata lucrările

Construcția sectorului de autostradă Suplacu de Barcău – Chiribiș, parte a Autostrăzii Transilvania (A3), a început în data de 20 ianuarie 2025, conform anunțului făcut de Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Mobilizare pe șantier

Antreprenorul desemnat, Construcții Erbașu, a mobilizat deja 75 de muncitori și 50 de utilaje pe șantier, iar organizarea logistică este complet funcțională. Stațiile pentru producerea betonului și asfaltului au fost montate, iar lucrările inițiale includ:

  • amenajarea platformelor pentru piloți;
  • construirea drumurilor tehnologice;
  • pregătiri pentru execuțiile de terasamente;
  • aprovizionarea cu materiale necesare.

Numărul muncitorilor și al utilajelor va crește progresiv, pe măsură ce proiectul avansează în etapele sale.

Infrastructura și obiectivele proiectului

Secțiunea de 26,35 km dintre Suplacu de Barcău și Chiribiș va cuprinde:

  • 3 viaducte;
  • 8 pasaje;
  • 8 poduri, inclusiv un pod spectaculos de 1.650 de metri peste lacul de acumulare de la km 6+665;
  • o parcare de scurtă durată de tip S1;
  • un Centru de Întreținere și Coordonare.

Finanțare și termen de execuție

Valoarea contractului se ridică la 884,12 milioane lei (fără TVA), iar finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027. Conform calendarului stabilit, lucrările trebuie finalizate în termen de 18 luni de la emiterea ordinului de execuție, respectiv până la mijlocul anului 2026.

Un pas înainte pentru Autostrada Transilvania

Sectorul Suplacu de Barcău – Chiribiș este o piesă importantă din proiectul Autostrăzii Transilvania, care va conecta nord-vestul țării cu rețeaua europeană de transport rutier. Având în vedere implicarea fondurilor europene și ritmul promițător al mobilizării constructorului, acest proiect reprezintă o oportunitate majoră de a reduce decalajele de infrastructură și de a îmbunătăți conectivitatea regională.