Fintech-ul Revolut lansează o vânzare secundară de acțiuni pentru a crește lichiditatea
Fintech-ul Revolut, platformă financiară cu operațiuni exclusiv onlie, a anunțat, vineri, semnarea unor acorduri cu un grup de investitori de top în tehnologie pentru a crește lichiditățile.
Vânzare secundară de acțiuni are o evaluare de 45 de miliarde de dolari, arată un comunicat de presă al companiei.
,,Această vânzare secundară de acțiuni permite angajaților actuali să își capitalizeze contribuția la creșterea Revolut, atrăgând în același timp un mix divers de investitori noi și existenți. Runda a fost condusă de Coatue, D1 Capital Partners și investitorul existent Tiger Global”, arată comunicatul.
În 2023, Revolut a raportat venituri de 2,2 miliarde de dolari (o creștere de 95% față de 2022) și un profit record înainte de taxe și impozite de 545 de milioane de dolari.
Compania și-a continuat traiectoria ascendentă în prima jumătate a anului 2024, înregistrând o creștere anuală a veniturilor de peste 80%, precum și o profitabilitate îmbunătățită. Revolut estimează că va depăși 50 de milioane de clienți până la sfârșitul anului 2024.
În acest an compania a obținut o licență bancară în Mexic, urmată de acordarea licenței bancare în Regatul Unit (Autorizare cu restricții) în luna iulie, un pas important în extinderea continuă a companiei atât în Regatul Unit, cât și la nivel global.
„Suntem încântați să oferim angajaților noștri oportunitatea de a beneficia de succesul colectiv al companiei. Eforturile lor, inovația și devotamentul ne-au făcut să devenim cea mai valoroasă companie privată de tehnologie din Europa. De asemenea, suntem încântați să ne asociem cu mai mulți investitori noi care ne împărtășesc viziunea, pe măsură ce ne continuăm călătoria de redefinire a peisajului bancar obișnuit.”, a declarat Nik Storonsky, CEO al Revolut.
Morgan Stanley a fost singura companie de intermediere implicată în tranzacție.
Fintech-ul Revolut este prezen și în România.
Revolut Vilnius a înregistrat sucursala București în luna iunie 2023, printr-o decizie a Registrului Comerțului.
Denumirea societății este Revolut Bank UAB Vilnius Sucursala București și are codul unic de înregistrare 48273978. Sediul social al băncii este în Bulevardul Ion Mihalache 15-17, în clădirea Tower Center International, într-un birou Mindspace (care oferă spații de birouri de tip co-working). Sucursala fusese deja înmatriculată la registrul instituțiilor de credit al Băncii Naționale a României, începând cu mai 2022.
Revolut are 2,8 milioane clienți de retail în România.
După modelul Revolut operează în România și Salt Bank, care se promovează cu sloganul ,,Bancă 100 la sută românească”.
Salt Bank, cea mai nouă bancă lansată în România, 100% românească şi 100% digitală, se declară o bancă ,,vizionară”, o bancă altfel, care schimbă regulile jocului în lumea financiară, o bancă care vrea să reprezinte un salt în tehnologie, un salt în banking, combinând stabilitatea financiară a unei bănci cu agilitatea unui fintech.
Aprilie 2024 a fost momentul când s-a lansat oficial Salt Bank, entitatea nou creată ca urmare a achiziţionării Idea Bank de către Banca Transilvania.
„Acum un an şi ceva s-a scris prima linie de cod şi s-au făcut primele setări în cloud pentru acest proiect. Am avut o abordare diferită. Suntem la intersecţia, la mijlocul dintre ce înseamnă un fintech şi o bancă tradiţională. Am vrut să aducem ce este mai bun din cele două lumi. Din lumea fintech venim cu o abordare fresh, de la băncile tradiţionale aducem siguranţă, încredere. Da, reprezentăm un salt în tehnologie, un salt în banking. Dar, vrem să rămânem modeşti, cu picioarele pe pământ. Aducem primul neobank făcut 100% în România“, declara Gabriela Nistor, CEO al Salt Bank, la evenimentul de lansare a băncii, în din luna aprilie.
Iniţial, banca anticipa că va ajunge la un număr de 250.000 de clienţi în primul an, iar în trei ani a plănuit să ajungă la un milion de clienţi.
În prezent, Salt Bank are deja peste 240.000 de clienţi persoane fizice, după cum spune şefa băncii. În aceste condiţii, ţinta de 250.000 de clienţi în primul an de la lansare va fi atinsă curând.