Firme pline de datorii vor să construiască podurile peste Prut! Societăți chiar și cu 4 angajați

Publicat: 04 mart. 2024, 22:36, de Filon Stan, în ECONOMIE , ? cititori
Firme pline de datorii vor să construiască podurile peste Prut! Societăți chiar și cu 4 angajați
Firme pline de datorii vor sa construiasca podurile peste Prut

CNAIR a transmis că patru oferte au fost depuse la contractul pentru studiul de fezabilitate al podurilor peste Prut de la Stânca, Fălciu, Bumbăta și Răducăneni, între România și Republica Moldova.

CNAIR a primit patru oferte pentru proiectarea preliminară (studiu de fezabilitate) pentru cele patru poduri noi care urmează să fie construite peste Prut. Acestea vor lega România de Republica Moldova, dacă poriectele vor fi duse la bun sfârșit.

Firme pline de datorii vor să construiască podurile peste Prut

CNAIR a fost scos la licitație, pe 19 ianuarie 2024, pentru valoarea de 6,4 milioane lei, proiectarea preliminară (studiu de fezabilitate) pentru cele patru poduri noi. A fost cea de a doua licitație, deoarece prima a fost anulată, se pare, deoarece a fost primită o singură ofertă. Podurile care urmează să fie construite sunt următoarele:

Pod Stânca (RO) –Costești (MD)
Pod nou Bumbăta (RO) – Leova (MD)
Pod Fălciu (RO) – Leca (MD)
Pod Răducăneni (RO) – Bărboieni (MD)

Firmele care s-au arătat interesate de licitațiea CNAIR sunt următoarele:

  • Asocierea RUTIER CONEX XXI S.R.L. (LIDER) – SC TOTAL ROAD SRL (ASOCIAT)
    SC ARTEHNIS SRL
  • Asocierea SC PROIECT – CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA SRL (LIDER) – SC TQM MANAGEMENT SRL (ASOCIAT)
  • SC TOTAL BUSINESS LAND SRL
  • SC LIKE CONSULTING SRL

Dacă prima licitație a fost anulată, deoarece s-ar fi prezentat doar TOTAL BUSINESS LAND SRL, iată că acum au fost primite și alte oferte, în total 4, printre care a revenit și TOTAL BUSINESS LAND SRL.

Firmele care s-au înscris sunt înregistrate toate cam în aceeași perioadă, anii 1995-1996 și un alt lucru pe care îl au în comun este faptul că toate sunt pline de datorii! Mai mult, unele dintre firmele care vor să lege România de Republica Moldova și mai strâns, prin intermediul celor patru poduri, au cam tot atâția angajați: 4, în total.

Cel puțin așa reiese din datele publicate pe listafirme.ro. De exemplu, prima firmă RUTIER CONEX XXI S.R.L, a avut în 2022 o cifră de afaceri de peste 4,8 milioane de lei, dar a înregistrat și datorii de peste 3 milioane de lei, la un număr de doar 11 angajați. Firma s-a prezentat la CNAIR într-o asociație cu SC TOTAL ROAD SRL, care în 2022 a avut o cifră de afaceri de peste 7 milioane de lei, dar și o datorie de, atenție, 9,8 milioane de lei, cu doar 4 angajați. Așadar, asocierea aceasta de firme are în total un număr de 18 angajați.

Următoarea ofertă a venit de la firma SC ARTEHNIS SRL, care a înregistrat în 2022 datorii de peste 2 milioane de lei, la o ciră de afaceri de 3 milioane de lei. Și aceasta are doar 5 angajați. Pe locul 3 regăsim oferta celor de la Asocierea SC PROIECT – CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA SRL (LIDER) – SC TQM MANAGEMENT SRL (ASOCIAT). Prima firmă a avut în 2022 o cifră de afacer de 14 milioane de lei și o datorie de peste 15,7 milioane de lei, iar ca angajați avea declarați un număr de 33. Cea de a doua firmă din asociere, SC TQM MANAGEMENT SRL, a avut în 2023 o cifră de afaceri de aproape 6 milioane de lei și o datorie de 3 milioane de lei, la un număr de 19 angajați.

Construiesc poduri cu 4 angajați

Mai departe, regăsim oferta celor de la DONPREST COM SRL, companie care în 2022 a înregistrat datorii de 1,5 milioane de lei la o cifră de afaceri de 1,8 milioane de lei. Și aceasta avea 4 angajați.

Pe poziția a 5-a regăsim firma TOTAL BUSINESS LAND SRL, cea care a participat și la prima licitație. Aceasta a avut o cifră de afaceri de aproape 50 de milioane de lei, însă și datorii de 34 de milioane de lei. La numărul de angajați stă însă cel mai bine: 411.

Ultima ofertă vine de la SC LIKE CONSULTING SRL, companie care în 2022 înregistra o cifră de afaceri de 4 milioane de lei, dar și datorii de 2,5 milioane de lei. Și aceasta are tot un număr de 4 angajați.

Drumurile de legătură vor asigura conectivitatea atât cu infrastructura rutieră existentă, cât și cu celelalte proiecte de infrastructură majoră din România, aflate în diferite stadii de implementare, precum: Autostrada Unirii A8 Târgu Neamț – Iași – Ungheni, parte a Coridorului TEN-T Core (Central) și Drumurile de mare viteză Tișița-Albița, Buzău-Brăila, Brăila-Focșani, Suceava-Botoșani, dar și DX Brăila-Galați.