Fiul lui Cristian Țopescu va prezenta o emisiune la Televiziunea Română. TVR: „Mama lui nu a avut nicio implicare”
În presă a apărut informația că Sebastian Țopescu (foto) va prezenta o emisiune la TVR, în contextul în care mama sa, Christel Ungar Ţopescu, face parte din Consiliul de Administraţie al SRTv. Televiziunea Română susține că fiul lui Cristian Țopescu este un tânăr educat și creativ, subliniind astfel că a primit o emisiune datorită acestui lucru și nu numelui pe care îl poartă.
Emisiunea de la TVR pe care o va prezenta Sebastian Țopescu, „Creatorul de vise” „își propune să încurajeze oamenii să viseze și să-și urmărească visele până la capăt, chiar dacă ar fi doar pentru o singură zi”, iar pentru asta ar fi primit un buget de aproape 60.000 de euro, au declarat surse pentru Libertatea.
Ieri, în aproape toată pres a apărut un articol care informa faptul că fiul regretatului comentantor, Cristian Țopescu, va prezenta o emisiune la TVR, televiziune unde mama sa, Christel Ungar Țopescu este membru al Consiliului de Administrație. Conducerii TVR-ului i s-a părut că presa sugerează cum că mama lui Sebastian Țopescu i-ar fi favorizat acestuia obținerea job-ului. Astfel, TVR a trimis și niște precizări, insistând pe faptul că doamna Christel Ungar Țopescu nu a avut nicio implicare.
Iată ce scrisoare am primit și noi de la conducerea Televiziunii Române:
„Insinuarea din titlu că există o corelație între faptul că Sebastian Felix Țopescu ar urma să prezinte o emisiune la TVR și prezența mamei sale în Consiliul de Administrație al instituției este nu doar lipsită de fundament, ci și calomnioasă. Doamna Christel Țopescu nu a avut nicio implicare în decizia conducerii executive a TVR în privința emisiunii pe care o va prezenta fiul său.
Sebastian Felix Ţopescu a propus un format de televiziune interesant, care a fost aprobat de conducerea TVR pentru că răspunde unei priorități strategice: atragerea publicului tânăr. Validarea proiectului a fost realizată în baza unor cercetări de audienţă.
Sebastian Ţopescu este un tânăr ambiţios, inteligent, educat, creativ, cunoscut în mediul online şi în zona de modă, motiv pentru care a fost ales să prezinte emisiunea. Bugetul propus pentru această activitate, de 1.000 de euro pe ediție, se încadrează în limitele normale de preț din industria televiziunii pentru acest tip de prestație.
Precizăm, însă, că între decizia de a aloca un buget și semnarea unui contract mai există și etapa de negociere, în urma căreia, adesea, suma agreată este mai mică decât cea bugetată. Până în acest moment, faza negocierilor pentru cheltuielile asociate acestei emisiuni nu a început, așadar toate cifrele prezentate de dumneavoastră rămăn estimative – o informație pe care ar fi trebuit să o menționați explicit în articol pentru corecta informare a cititorilor dumneavoastră.
Emisiunea cu titlul de lucru „Creatorul de vise” va fi produsă integral de TVR, iar bugetul total propus este comparabil cu al altor producţii realizate de televiziunea publică. Toate cheltuielile pe care le implică sunt tipice unei producţii de acest gen, iar sumele aferente propuse se regăsesc în cotele de preţuri acceptate de toate televiziunile din România.
Informații eronate:
• facsimilul prezentat în articol cu titlul: „Extras din bugetul emisiunii aprobat de Comitetul Director al SRTv” conţine cifre ce nu au legătură cu această emisiune;
• în bugetul aprobat de Comitetul Director al TVR nu sunt incluși nici 3.300 de euro pentru plata publicului participant în studio, nici un salariu de 3.000 de euro pentru producător. Emisiunea este una gen reality show, filmată în teren, nu în studio, fără public şi fără nicio cheltuială în acest sens.
Bugetul total publicat de dumneavoastră este format atât din cheltuieli directe (onorarii prezentator şi invitaţi), cât şi cheltuieli indirecte (interne) ale TVR: cheltuieli de producţie (filmări), postproducţie (editare video, procesare sunet etc), tehnice (echipamente), administrative şi logistice (combustibil, curent electric etc), inerente oricărei producţii TV.
Astfel, suma de 58.000 de euro prezentată în articol este estimarea tuturor cheltuielilor celor 11 ediţii atât directe, cât şi indirecte (interne), cele două tipuri de costuri fiind în proporţii aproximativ egale.
În plus, contractele între părţi pentru realizarea emisiunii nu sunt încă semnate, toate detaliile şi costurile de producţie urmează a fi negociate între reprezentanţii SRTv şi colaboratori, iar sumele finale ar putea fi sub nivelul celor incluse în deviz, respectiv mai mici.
Întreaga echipă de producţie este formată din angajaţi ai SRTv (de exemplu: producător, echipa de promovare etc) şi, prin urmare, nu presupune costuri suplimentare faţă de cheltuielile curente ale instituţiei (salarii).”