Ford Otosan a inaugurat la Craiova noua linie de ansamblare a bateriilor pentru producţia de vehicule electrice în România

Publicat: 30 oct. 2024, 20:34, de Ady Ivașcu, în ECONOMIE , ? cititori
Ford Otosan a inaugurat la Craiova noua linie de ansamblare a bateriilor pentru producţia de vehicule electrice în România
Ford Otosan a inaugurat la Craiova noua linie de ansamblare a bateriilor pentru producţia de vehicule electrice în România

Ford Otosan a inaugurat miercuri la Craiova noua linie de asamblare a bateriilor destinată producției de vehicule electrice în România.

La eveniment a participat ministrul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, Ștefan-Radu Oprea, însoțit de ambasadorul Turciei la București, Özgür Kıvanç Altan, și de reprezentanți ai autorităților locale, Lia Olguța Vasilescu, primarul Municipiului Craiova, Cosmin Vasile, președintele Consiliului Județean Dolj, și Dan Diaconu, prefectul județului Dolj.

 

Ford Otosan Craiova va începe în acest an producția versiunilor electrice ale modelelor Ford Transit Courier, Ford Tourneo Courier, precum și Puma Gen-E, ca parte a investiției de 490 de milioane de euro anunțate în 2022, când Ford Otosan a preluat uzina din Craiova.

Ford Otosan Craiova este una dintre cele mai moderne și automatizate unități de producție auto din Europa și suntem mândri să fim primul producător din România care fabrică vehicule electrice în inima Olteniei. Primele livrări sunt așteptate în primăvara anului 2025, iar modelele electrice pe care uzina noastră le va produce în curând vor completa gama actuală de modele Ford, jucând un rol esențial în strategia de electrificare a companiei la nivel european”, a declarat Fırat Elhüseyni, președintele Ford Otosan România.

La uzina Ford Otosan Craiova se vor asambla bateriile care vor echipa modelele E-Transit Courier, E-Tourneo Courier și Puma Gen-E, model ce urmează a fi prezentat de Ford în Europa în luna decembrie.

Bateriile vor fi asamblate în secția de motoare și apoi transportate în secția de asamblare finală a vehiculelor printr-un conveier aerian.

Noua linie de producție pentru vehicule electrice include o serie de stații automatizate, operate de roboți și coboți, precum și stații manuale, operate de personal uman.

Suprafața totală a noii zone de asamblare a bateriilor este de peste 4.000 mp, incluzând și zonele logistice aferente, fiind complet integrată în procesele de fabricație existente.

Ford Otosan România produce în prezent versiunile cu motoare pe combustie ale modelelor Ford Transit Courier, Tourneo Courier și Puma, acesta din urmă continuând să fie unul dintre cele mai vândute modele Ford în Europa, alături de renumitul motor 1.0 l EcoBoost, recunoscut pe plan mondial.

Uzina din Craiova operează în trei schimburi, atât în zona de producție vehicule, cât și în zona de producție de motoare, și dispune în acest moment de peste 6.600 de angajați.

Citeşte şi: Începe producţia primului automobil electric fabricat în România. Livrările către clienţi, în primăvara lui 2025