GenAI în 2024: o tehnologie cu un potențial uriaș de a revoluționa alegerile

Publicat: 28 ian. 2024, 18:11, de Cristian Matache, în ESENȚIAL , ? cititori
GenAI în 2024: o tehnologie cu un potențial uriaș de a revoluționa alegerile


Inteligența artificială generativă (GenAI)
este o tehnologie cu un potențial uriaș, dar și cu riscuri.

2023 a fost anul inteligenței artificiale generative (GenAI), iar experții sunt de părere că acesta este doar începutul unor mari schimbări. Odată cu dezvoltarea rapidă a tehnologiei, asistăm la deblocarea unor noi oportunități pentru lume, dar și la apariția unor noi provocări.

Tendințe cheie în 2024

SoftServe, una dintre cele mai importante companii globale de consultanță IT, a realizat o analiză a evoluției GenAI, identificând tendințele cheie și domeniile în care am putea vedea un impact notabil anul acesta.

  • Conținut video realizat prin intermediul inteligenței artificiale generative

Videoclipurile scurte sunt cel mai popular format de conținut în rândul Generației Z pe rețelele de socializare. Din ce în ce mai multe aplicații AI se luptă pentru statutul de creator de conținut video preferat, iar tehnologia merge dincolo de partea vizuală și poate include voci sintetice, expresii faciale, diferite tonuri sau intonații, ce permit realizarea unui clip integral cu ajutorul GenAI.

Toate aceste evoluții din domeniul creării de conținut vizual vor avea un impact și asupra marketingului, a eficienței și vitezei din acest domeniu. Chiar dacă tehnologia avansează rapid în domeniul video, experții subliniază că încă mai sunt multe aspecte de dezvoltat și îmbunătățit pentru a trece la realizarea unor filme la calitate foarte înaltă prin GenAI anul acesta. Totuși, ne putem aștepta că vor apărea din ce în ce mai multe extensii în programele de procesare foto și video bazate pe inteligență artificială, precum cele ce pot adăuga sau elimina obiecte sau cele care pot mări rezoluția video. Acest lucru va accelera procesul de creare a videoclipurilor și de adaptare a acestora la diferite platforme.

  • Alegeri și mass-media

2024 va fi anul alegerilor în 40 de țări, printre care și în România, SUA, Marea Britanie, India sau Mexic. Bloomberg Economics estimează că 41% din populația lumii va vota.

Acesta va fi primul an în care echipele oamenilor politici vor începe să folosească în campaniile lor instrumente de inteligență artificială generativă pentru a crea mesaje și conținut personalizat. De asemenea, și domeniul mass-media se va adapta la noile tehnologii. De exemplu, un start-up media din America a anunțat recent lansarea unui program de știri generat în totalitate de inteligență artificială.

Însă, odată cu utilizarea GenAI de către mass-media, există riscul ca alegătorii de anul acesta să asiste la o creștere masivă a fake news-urilor și manipulării periculoase.

  • GenAI în design și marketing

Datorită evoluției rapide a tehnologiei, se preconizează că anul 2024 va marca o accelerare notabilă a procesului de generare a imaginilor 2D și 3D în proiectare, prin instrumente puternice precum Nvidia Omniverse și GET3D. Deși inteligența artificială nu va înlocui designerii, fluxul lor de lucru se va schimba cu siguranță.

De asemenea, rapiditatea în scrierea de texte va fi unul dintre criteriile de performanță importante pentru agențiile de design și departamentele de marketing. Cu toate acestea, problema drepturilor de autor pentru materialele vizuale create și a cadrului legal pentru utilizarea acestora în marketing și publicitate devine și mai crucială, astfel încât industria se va îndrepta către crearea de modele proprii pentru mărci/companii sau către „reconversia” unor programe care folosesc conținut cu drepturi de autor.

  • Inteligența artificială conversațională în aplicațiile AR

Inteligența artificială devine tot mai accesibilă pentru publicul larg. În ultimul an au apărut tot mai multe programe sau gadgeturi care înțeleg comenzile scrise sau vorbite și cu care poți purta o conversație. Specialiștii SoftServe sunt de părere că, pe măsură ce noi dispozitive vor intra pe piață, numărul consumatorilor de inteligență artificială conversațională va crește, la fel ca și calitatea acestor soluții, ceea ce va influența formarea unor noi obiceiuri de comunicare cu asistenții virtuali de inteligență artificială.