Gigantul Hertz schimbă strategia de business, și revine la mașinile clasice pe benzină

Publicat: 27 iul. 2024, 16:52, de George Andrei, în ECONOMIE , ? cititori
Gigantul Hertz schimbă strategia de business, și revine la mașinile clasice pe benzină

Gigantul din servicii de închiriere auto, Hertz, a anunțat planuri pentru revenirea la autovehiculele pe benzină, din parcul său auto, din cauza cererii scăzute de automobile electrice, la închiriere.

Experții consideră că decizia Hertz ridică îndoieli majore cu privire la așa-numitele „revoluții verzi” promovate de Uniunea Europeană în ultimii ani, în special pe frontul mobilității.

Hertz a publicat un comunicat în care anunță că a demarat vânzarea unei treimi din flota sa de mașini electrice, pentru a reveni la investiții în mașini tradiționale, în urma cererii slabe și a costurilor ridicate de reparare a bateriilor.

Potrivit presei italiene, vânzarea a 20.000 de vehicule electrice a început în luna luna iunie, și va continua în cursul anului 2024.

Schimbarea stratgiei companiei, care în 2021 și-a anunțat intenția de a cumpăra 100.000 Tesla, a venit în urma unei încetiniri a cererii, care a afectat în primul rând piața americană.

Imediat după anunț, acțiunile Hertz  au căzut pe bursă.

Compania pare însă hotărâtă să-și continue drumul, încrezătoare în alegerea sa: „Plănuim să reinvestim o parte din încasările din vânzarea de vehicule electrice în achiziționarea de mașini cu motoare cu ardere internă pentru a satisface cererea clienților”, arată comunicatul companiei.

Hertz a mai precizat că „se așteaptă ca această acțiune să echilibreze mai bine oferta, față de cererea așteptată de vehicule electrice”, care este mai slabă decât se aștepta. După ce acțiunile au scăzut cu 32% în ultimul an, titlurile Hertz s-au depreciat din nou, cu peste 5% la tranzacționarea pe bursa de pe Wall Street.

Prognozele Hertz subliniază posibilitatea, datorită schimbării cursului, de a îmbunătăți rezultatele financiare până în 2025.

Mașinile electrice s-au dovedit a fi un eșec răsunător, iar afirmațiile repetate ale oficialilor Uniunii Europene, de susținere a pieței de vehicule electrificate, ca fiind viitorul mobilității, nu au avut rezultatele așteptate.

Ba mai mult, șoferii reclamă costuile mari ale bateriilor, riscurile legate de combustia instantanee, fără explicații clare a cauzelor, timpul mare de așteptare la achiziția unei mașini electrice.

Hertz este o companie americană Rent a Car, cu o cotă de piață de 36 la sută, în SUA, și cu operațiuni în 160 de țări.

După pandemia de COVID 19, Hertz a fost aproape de faliment, dar din decembrie 2021 s-a redresat, înregistrând venituri de 7,3 miliarde de dolari, la un total de active de 19,7 miliarde.

Hertz are peste 23.000 de angajați, la toate filialele sale globale.

Hertz operează și în România, în București, Cluj și Timișoara, cu o flotă de 2.500 de autoturisme, o gama larga de modele si grupe de masini, care pot fi închiriate cu prețuri între 300 și 440 de euro, pe lună.

Hertz a fost înființată în SUA, în 1918, în SUA, de W.L. Jacobs a avut ideea revoluționară, de a infiinta primul birou de inchirieri auto din lume, în Chicago.

A achizitionat si si-a repart propriile autoturisme, 12 modele second hand de la Ford, model T. De atunci compania a crescut și s-a extins rapid, devenind cea mai mare companie de inchirieri auto din lume și ramânand liderul de inchirieri auto de aproape un secol.

In 1961, Hertz a deschis primul birou la Atena, și în 1974 Autohellas ATEE a obtinut franciza Hertz pentru Grecia.

Autotechnica Fleet Services este franciza Hertz, deținută de către Autohellas ATEE, care a intrat pe piața din România în  2007, și la scurt timp a devenit un jucător important pe segmentul de inchirieri auto și leasing operational.