Globurile de Aur 2025: cine va câștiga și cine ar trebui să câștige premiile pentru film?

Publicat: 04 ian. 2025, 14:29, de Andrei Ceausescu, în LIFESTYLE , ? cititori
Globurile de Aur 2025: cine va câștiga și cine ar trebui să câștige premiile pentru film?

Fără favoriți clari, ceremonia de premiere de acest weekend ar putea oferi o serie de surprize. Va fi Wicked sau Emilia Pérez? The Brutalist sau Conclave?

După ce nominalizările pentru Globurile de Aur de weekendul acesta au fost anunțate luna trecută, părea să existe un amestec egal de urale și huiduieli. Pentru fiecare omitere flagrantă și rasial problematică (Marianne Jean-Baptiste, RaMell Ross, Danielle Deadwyler) a existat o alegere care a arătat o îmbrățișare a unui set mai internațional (Payal Kapadia, Coralie Fargeat, Fernanda Torres). Încercarea de a „repara” Globurile de Aur după ani de controversă pare să fie un proces continuu, scrie The Guardian.

Cel mai bun film (dramă):

A fost o cursă dificil de urmărit anul acesta – fără, să zicem, un Oppenheimer în frunte. Rezultatele acestei categorii în special vor dovedi oarecum unde ar putea ajunge totul. În timp ce criticii, inclusiv eu, am putea opta pentru Nickel Boys, este probabil puțin prea alienant pentru a câștiga. Alături de September 5, se mândrește cu doar o singură nominalizare anul acesta, sugerând un apel limitat pentru alegători. Există puțin mai multă dragoste pentru Dune: Part Two, cu scorul lui Hans Zimmer primind și el un nod, dar cu regizorul său, Denis Villeneuve, exclus, este puțin probabil să triumfe aici. Filmul biografic despre Bob Dylan, A Complete Unknown, este de asemenea un outsider, ca un film mai mult despre o performanță decât despre altele, și astfel rămâne doar la două, la capete diferite ale spectrului. Există motive să credem că suficienți alegători ar putea opta pentru thrillerul cu acțiune în Vatican, Conclave, unul dintre cele mai populare filme ale sezonului, dar cred că drama epică și epic de lungă durată a lui Brady Corbet, The Brutalist, va ieși triumfătoare aici. Ambele filme beneficiază de o narațiune de actualitate, dar ultimul are și o scară mai grandioasă și o textură emoțională mai mare, care îi va oferi avantajul.

Va câștiga: The Brutalist

Ar trebui să câștige: Nickel Boys

Ar fi trebuit să fie nominalizat: I Saw the TV Glow.

Cea mai bună actriță (dramă):

Acuzația veche de când lumea îndreptată către Globuri, de a opta pentru celebritate în detrimentul talentului, este cel mai notabilă aici, cu Pamela Anderson și Kate Winslet împingând-o afară pe Marianne Jean-Baptiste, care adunase premii importante de la cercurile de critici pentru interpretarea ei fulgerătoare în Hard Truths al lui Mike Leigh. Narațiunea revenirii lui Anderson este mult mai atractivă decât interpretarea ei reală în destul de jenantul eșec al lui Gia Coppola, The Last Showgirl, în timp ce Winslet, nominalizată de 14 ori și câștigătoare de cinci ori, ar putea obține o nominalizare pentru a-și spune numele, ceea ce ar putea fi mai distractiv de urmărit decât biografia ei stângace Lee (a primit, de asemenea, o nominalizare anul acesta pentru intolerabilul serial HBO The Regime). Includerea incredibil de merituoasei Fernanda Torres din I’m Still Here arată că, din nou, alegătorii caută în afara lucrurilor instantaneu familiare, în timp ce Tilda Swinton din The Room Next Door este un outsider care probabil își va vedea șansele de a câștiga premii începând și terminând aici. Aș putea apoi să văd că se reduce la două greutăți mari ale Globurilor: Nicole Kidman din Babygirl și Angelina Jolie din Maria. Între ele au nouă victorii din 29 de nominalizări și orice alegere ar fi perfectă pentru Globuri. Ar putea merge în ambele sensuri, dar cred că Babygirl este filmul cu mai mult buzz și sprijin critic (Jolie a ratat și un loc în lista lungă Bafta săptămâna aceasta) – așa că Kidman probabil o va lua acasă.

Va câștiga: Nicole Kidman (Babygirl)

Ar trebui să câștige: Fernanda Torres (I’m Still Here)

Ar fi trebuit să fie nominalizată: Marianne Jean-Baptiste (Hard Truths).

Cel mai bun actor (dramă):

Este o categorie dificilă, deoarece aproape toți probabilii candidați la Oscar pentru cel mai bun actor vor veni din drame anul acesta (în timp ce nominalizate la cea mai bună actriță vor include cu siguranță mai multe din partea comediei/muzicalului). Aș paria că cei cinci nominalizați la Oscar se numără printre cei șase de aici, cu fie Sebastian Stan din The Apprentice, fie Daniel Craig din Queer ca outsider. Nu a existat prea multă dragoste pentru Globuri în altă parte pentru Sing Sing (fără nominalizări la cel mai bun film sau actor secundar), ceea ce înseamnă că Colman Domingo este, de asemenea, puțin probabil, în timp ce, oricât de popular ar fi filmul, Ralph Fiennes din Conclave nu pare să aibă suficient buzz (este, de asemenea, atât de constant bun în toate, încât poate fi tipul de nominalizat care este dat drept câștigat). Cred că se va reduce la Timothée Chalamet din A Complete Unknown și Adrien Brody din The Brutalist. Primul beneficiază de succesul altor câștigători de biopicuri muzicale la Globuri (cum ar fi Rami Malek pentru Bohemian Rhapsody, Austin Butler pentru Elvis și Taron Egerton pentru Rocketman), dar ultimul probabil va obține victoria. Poate că a fost trecut cu vederea în fața lui Jack Nicholson cu peste două decenii în urmă (înainte de a câștiga Oscarul), dar rolul său foarte apreciat de critică în cel de-al doilea film cel mai nominalizat al serii ar trebui să-i aducă în sfârșit un Glob.

Va câștiga: Adrien Brody (The Brutalist)

Ar trebui să câștige: Adrien Brody (The Brutalist)

Ar fi trebuit să fie nominalizat: André Holland (Exhibiting Forgiveness).

Cel mai bun film (comedie sau muzical)

Este un an competitiv într-o categorie care a văzut adesea o căutare mult ridiculizată a candidaților (anii anteriori au văzut aici The Tourist, Burlesque, Red și The Prom). Outsider-ul ar fi Challengers, care, în ciuda unei nominalizări pentru Zendaya și a sprijinului internetului, este puțin probabil să răstoarne unii concurenți mai prietenoși cu premiile. A Real Pain al lui Jesse Eisenberg va suferi probabil și ca un film văzut în principal ca un vehicul pentru interpretări – una în special la care voi ajunge mai târziu. Este cu adevărat o categorie pentru femeile din celelalte patru filme, toate cu narațiuni convingătoare pentru sezonul de premii. În timp ce The Substance a ajuns să aibă mai multe nominalizări decât se aștepta, ar părea cel mai puțin probabil să câștige din cauza tonului său mai caraghios și, chiar dacă Wicked este o alegere perfectă pentru Globuri, cred că, la fel ca Barbie anul trecut, ar putea fi trecut cu vederea pentru fare mai ponderat. Ceea ce îl lasă între breakout-urile de la Cannes, Anora și Emilia Pérez. Primul ar putea avea mai mult sprijin critic, precum și Palma de Aur în sine, dar ultimul ar putea avea avantajul, ca cea mai nominalizată comedie sau muzicală de la Globuri vreodată (!) și spus pe o scară mult mai grandioasă.

Va câștiga: Emilia Pérez

Ar trebui să câștige: Anora

Ar fi trebuit să fie nominalizată: My Old Ass.

Cea mai bună actriță (comedie sau muzical):

După cum am menționat, este un an competitiv pentru femei în această categorie, ceea ce o face din nou destul de dificil de prezis. Oricât de adorată ar fi de Globuri, cu două victorii și alte opt nominalizări, Amy Adams este clar outsider-ul aici, având în vedere cum a fost primit Nightbitch. Zendaya va trebui, de asemenea, să se dea la o parte pentru interpretarea ei în Challengers, un film care a câștigat, probabil, mai multă atenție pentru actorii săi bărbați. Ceea ce o lasă în jos la aceleași patru filme cu personaje feminine principale care se vor lupta pentru categoria comedie/muzical. Există aici o narațiune convingătoare de revenire pentru Demi Moore din The Substance, cu chiar și detractorii filmului lăudând performanța ei plină de viață, în timp ce o victorie istorică pentru Karla Sofía Gascón din Emilia Pérez ar fi potrivită, având în vedere că ea interpretează personajul principal al celui mai nominalizat film. Dar cred că acesta se va reduce la Cynthia Erivo din Wicked și Mikey Madison din Anora. Aș putea vedea-o pe Erivo câștigând cu ușurință singurul premiu major pentru Wicked, dar cred că farmecul efervescent al nou-venitei Madison, o favorită pentru cea mai bună actriță încă de la Cannes, va străluci.

Va câștiga: Mikey Madison (Anora)

Ar trebui să câștige: Mikey Madison (Anora)

Ar fi trebuit să fie nominalizată: Maisy Stella (My Old Ass).

Cel mai bun actor (comedie sau muzical):

Este un an mult mai puțin competitiv pentru bărbați în muzicale și comedii (nu există niciun bărbat aici care să fie din primul), așa că acesta ar putea merge în câteva moduri. Outsider-ul aici ar fi Gabriel LaBelle din Saturday Night, o alegere adevărată de umplutură pentru un film care s-a scufundat de la circuitul festivalului de toamnă anul trecut. Și în timp ce Jesse Plemons ar fi putut câștiga cel mai bun actor la Cannes pentru rolul său în Kinds of Kindness, s-ar simți ca o repetare improbabilă aici, având în vedere cum a dispărut mai degrabă filmul. Ar fi distractiv să-l vedem pe Hugh Grant obținând victoria pentru interpretarea lui minunat oribilă în Heretic (un film de groază care a făcut campanie cinic ca o comedie pentru a asigura o nominalizare), dar în cele din urmă aș pune-o pe ultimele trei. Cel mai puțin probabil dintre acestea ar putea fi Jesse Eisenberg din A Real Pain, care a cedat scena co-starului său Kieran Culkin, principala șansă de premiu a filmului. Este apoi între Sebastian Stan din A Different Man (nominalizat și la categoria dramă pentru The Apprentice) și Glen Powell din Hit Man. Oricât de mult s-ar fi schimbat Globurile, pur și simplu nu pot vedea ceva atât de ciudat și meschin precum A Different Man obținând un Glob, așa că cred că carisma de necontestat a lui Powell va triumfa.

Va câștiga: Glen Powell (Hit Man)

Ar trebui să câștige: Hugh Grant (Heretic)

Ar fi trebuit să fie nominalizat: Ian McKellen (The Critic).

Cea mai bună actriță în rol secundar:

Cea mai bună actriță în rol secundar a fost întotdeauna una dintre categoriile Globurilor cele mai „Globuri”, în sensul că a permis unei serii de actori glamuroși să urce pe scenă, care adesea nu au reușit apoi să triumfe la Oscar (Julia Roberts, Winona Ryder, Kate Hudson, Natalie Portman și Jennifer Lawrence printre ei). Anul acesta are loc o confruntare între pop staruri, cu Selena Gomez din Emilia Pérez și Ariana Grande din Wicked concurând, un vis pentru Globuri, având în vedere creșterea pe care ambele baze de fani o vor adăuga probabil la ratinguri. Dar Gomez este o alegere improbabilă aici, alături de Felicity Jones din The Brutalist, Margaret Qualley din The Substance și Isabella Rossellini din Conclave. Grande are șanse mari, dar cred că ar putea pierde în fața co-starului lui Gomez, Zoe Saldana, a cărei interpretare, care este probabil principală, domină cel mai premiat film al serii și ar avea cel mai mult sens pentru o recompensă.

Va câștiga: Zoe Saldana (Emilia Pérez)

Ar trebui să câștige: Isabella Rossellini (Conclave)

Ar fi trebuit să fie nominalizată: Trine Dyrholm (The Girl with the Needle).

Cel mai bun actor în rol secundar:

În sfârșit, una ușoară! Încă de la premiera sa la Sundance anul trecut, cei mai deștepți experți și-au pus banii pe Kieran Culkin din A Real Pain. Este un alt protagonist discutabil implicat într-o mică fraudă de categorie (ce ar fi o cursă de premii fără ea?) dar rolul său aici este un succesor perfect pentru alegători (anul trecut l-a văzut câștigând pentru cel mai bun actor într-un serial dramatic). Traiectoria sa în acest sezon a urmat-o pe cea a lui Da’Vine Joy Randolph din The Holdovers anul trecut, câștigând aproape totul în pregătire și o pariu puternic pentru a câștiga atât aici, cât și la Oscar. Este puțin probabil să fie amenințat de Edward Norton din A Complete Unknown sau Jeremy Strong din The Apprentice sau Guy Pearce din The Brutalist sau Yura Borisov din Anora, dar s-ar putea face un argument pentru un spoiler Denzel Washington. Actorul, care a câștigat trei Globuri de Aur și a fost nominalizat alte nouă ori, este cel mai stelar dintre ei și, deși Gladiator II a avut o primire mixtă, interpretarea sa nu a avut-o. Aș alege în continuare pe Culkin pentru cea mai ușoară victorie a serii.

Va câștiga: Kieran Culkin (A Real Pain)

Ar trebui să câștige: Edward Norton (A Complete Unknown)

Ar fi trebuit să fie nominalizat: Brian Tyree Henry (The Fire Inside).

Cel mai bun regizor:

Una dintre cele mai interesante curse aici, eliminând unele dintre cele mai mari nume și filme ale anului, precum Gladiator II al lui Ridley Scott, Wicked al lui Jon M Chu și Dune: Part Two al lui Denis Villeneuve – în schimb avem o gamă de nume mai puțin cunoscute care se luptă. Globurile s-au îmbunătățit în ultimii ani cu reprezentarea femeilor, inclusiv a cineaștilor pe care chiar și Oscarurile i-au ignorat (Regina King, Celine Song, Greta Gerwig, Maggie Gyllenhaal). Dar totuși, includerea a două femei non-americane aici se simte ca un moment major, chiar dacă Coralie Fargeat din The Substance și Payal Kapadia din All We Imagine as Light sunt puțin probabil să câștige. De asemenea, se simte că Edward Berger din Conclave este în afara cursei (oricât de îndrăgit ar fi filmul, poate nu este văzut ca un triumf regizoral), ceea ce îl lasă la trei concurenți. Oricât de impresionant ar fi ca realizare tehnică, Anora și regizorul său, Sean Baker, ar putea avea de suferit în comparație cu cei doi concurenți principali ai săi în ceea ce privește scara. Probabil se va reduce apoi la Emilia Pérez al lui Jacques Audiard și The Brutalist al lui Brady Corbet, și cred că, cu o mustață, Corbet va ieși învingător, filmul fiind o opțiune mult mai puțin divizatoare.

Va câștiga: Brady Corbet (The Brutalist)

Ar trebui să câștige: Payal Kapadia (All We Imagine As Light)

Ar fi trebuit să fie nominalizată: Jane Schoenbrun (I Saw the TV Glow).