Google anunță restricţii de confidenţialitate similare celor adoptate de Apple
Google a anunţat miercuri că va adopta noi restricţii de confidenţialitate, asemănătoare celor adoptate de Apple anul trecut. Acestea vor limita urmărirea utilizării aplicaţiilor de pe dispozitivele sale Android, informează CNBC.
Schimbările ar putea afecta companiile mari care s-au bazat pe urmărirea utilizatorilor din aplicaţii, cum ar fi Meta, compania părinte a Facebook.
ID-urile digitale din smartphone-uri ajută adesea companiile de tehnologie publicitară să urmărească şi să partajeze informaţii despre consumatori.
Ajustările efectuate de Apple au lovit în mod deosebit Meta, care a spus la începutul acestei luni că modificările de confidenţialitate ale Apple vor reduce vânzările companiei de social media în acest an cu aproximativ 10 miliarde de dolari.
Aceste informaţii au contribuit la ştergerea a 232 de miliarde de dolari din capitalizarea de piaţă a companiei, într-o singură zi, reducând valoarea de piaţă a acesteia la sub 600 de miliarde de dolari. În iunie anul trecut, Meta valora mai mult de 1.000 de miliarde de dolari.
Dar, în timp ce Meta a luptat împotriva schimbărilor Apple, şi-a exprimat sprijinul pentru modul în care Google intenţionează să implementeze modificările de confidenţialitate.
Google a declarat că va continua să sprijine identificatorii actuali în următorii doi ani, ceea ce înseamnă că alte companii au timp să implementeze modificări.
Apple a fost criticată de Facebook şi de alte companii pentru lansarea funcţiei de transparenţă a urmăririi aplicaţiilor, care reduce capabilităţile de direcţionare limitând agenţii de publicitate să acceseze un identificator de utilizator iPhone.
„Ne dăm seama că alte platforme au adoptat o abordare diferită a confidenţialităţii reclamelor, limitând direct tehnologiile existente utilizate de dezvoltatori şi agenţi de publicitate. Credem că, fără a oferi mai întâi o cale alternativă de păstrare a confidenţialităţii, astfel de abordări pot fi ineficiente şi pot duce la rezultate mai proaste pentru confidenţialitatea utilizatorilor şi companiile de dezvoltare”, a scris Anthony Chavez, vicepreşedintele Google Android pentru managementul produselor, securitate şi confidenţialitate.