Google e bun de plată pentru 2,4 miliarde de euro
Potrivit unei hotărâri a Curții Europene de Justiție (CEJ), Google trebuie să plătească o amendă de 2,4 miliarde de euro. Judecătorii din Luxemburg au decis că gigantul tehnologic a oferit propriului său serviciu de comparare a prețurilor Google Shopping un avantaj ilegal și, prin urmare, a abuzat de poziția sa dominantă pe piață.
Comisia UE a aplicat Google o amendă de 2,4 miliarde de euro în 2017. Fundalul a fost evaluarea conform căreia gigantul internetului a preferat rezultatele propriului serviciu de comparare a prețurilor față de cele ale concurenților săi pe pagina cu rezultate generale de căutare. Potrivit informațiilor, Google a prezentat rezultatele căutării pentru serviciul său în partea de sus și evidențiate cu imagini și text. Rezultatele căutării pentru serviciile concurente au apărut doar mai jos, ca un link albastru.
De aceea, potrivit Comisiei UE, utilizatorii au dat clic pe rezultatele serviciului de prețuri Google mai des decât pe cele ale concurenței. Cu toate acestea, concurenții au fost dependenți de traficul de date de pe site-ul general al Google pentru a continua să aibă succes economic. Prin urmare, Google a abuzat de poziția sa dominantă, a susținut autoritatea de la Bruxelles, în 2017.
Bineînțeles că gigantul internetului a contestat hotărârea. Acțiunea sa judiciară împotriva pedepsei, însă, nu a avut succes.
Google și compania sa mamă, Alphabet, au contestat, fără succes, amenda UE în fața instanței UE și apoi în fața celei mai înalte instanțe europene, CEJ. Acum aceasta din urmă a respins recursul și a fost de acord cu Comisia UE. „Comportamentul Google în acest caz este discriminatoriu și nu corespunde performanței concurenței”, a arătat instanța.
Organele de supraveghere a concurenței ale Comisiei UE au aplicat companiei amenzi de câteva miliarde de dolari, dar acestea nu au cauzat probleme majore companiei, datorită afacerii sale de publicitate online în plină expansiune.
Instanța UE va decide asupra unui caz similar săptămâna viitoare. Întrebarea este dacă Google a împiedicat în mod necorespunzător alți furnizori de publicitate în motoarele de căutare în serviciul „AdSense for Search” și dacă amenda de 1,49 miliarde de euro a Comisiei UE a fost justificată.