Greșeli de strategie pe care le fac românii pe LinkedIn
Mulţi români nu se folosesc de reţelele profesionale online așa cum ar trebui, deși le-ar fi extrem de util, mai ales în această perioadă.
În Europa de Vest și în America de Nord, rețeaua socială a profesioniștilor – LinkedIn este mult folosită. În România e destul de puțin utilizată. Lenke Iuhoș – specialist în psihologia comunicării e de părere că se procedează greșit, deoarece totul ar fi în folosul românilor. Pentru a-şi face cunoscute realizările profesionale şi a socializa cu alţi specialişti din aceeaşi breaslă.
“Atunci când vorbesc cu alţi specialişti din acelaşi domeniu, românii se simt mai reticienţi. Și nu vor să expună gratuit, în mediul virtual, toată priceperea lor. Pentru că ei consideră că alţii le-ar lua locul sau clienţii”. Aceasta este explicația psihologului pentru faptul că la noi nu prea se exploatează puterea LinkedIn.
Greșeli de strategie: Prea multe postări
Cum se justifică faptul că aceasta este o rețea profesională puternică? Unul dintre motivele menționate de către majoritatea analiștilor este că asigură un brand personal de calitate.
Din nefericire, românii folosesc mai mult Social Media strict pentru divertisment. Și mai puțin ca mijloace de augmentare a rețelei de influență sau a promovării aptitudinilor profesionale. În vederea stabilirii de noi parteneriate sau a construirii unor grupuri de lucru, după cum mai evidențiază Lenke Iuhoș. Care mai subliniază că LinkedIn nu trebuie confundată cu o rețea pentru persoanele care doar își caută un job. Este mult mai mult decât atât. Totodată, specialistul în psihologia comunicării consideră că există unele greșeli de strategie. Pe care le fac românii atunci când își gestionează profilul de LinkedIn. Astfel psihologul recomandă să nu se intre în discuții contradictorii pe grupuri specializate. Ori să nu se încarce fluxul de știri cu prea multe postări. O postare relevantă pe zi fiind suficientă.
LinkedIN nu e Facebook sau Twitter
Important de respectat este și să nu fie lăsat incomplet profilul de LinkedIn. “Nu te angaja în folosirea LinkedIn fără să ai o strategie. ; un obiectiv foarte bine puse la punct”. Aceasta mai subliniază specialistul, adăugând și că a minți în ceea ce privește realizările profesionale reprezintă cea mai mare greșeală. E de la sine înțeles: LinkedIn reprezintă CV-ul tău virtual!
Și, cea mai importantă recomandare: Nu trata LinkedIn în același mod în care tratezi Facebook sau Twitter. Este total alt mediu.