Grindeanu, certat de Ciucă: În Europa, pe unde am fost eu, lucrările la infrastructură se fac noaptea
Nicolae Ciucă a subliniat importanța pregătirii adecvate a lucrărilor de infrastructură și impactul acestora asupra traficului și populației. Mai mult, liderul PNL a declarat că închiderea temporară a circulației pe Valea Oltului, pe timpul zilei, pentru acțiuni de defrișare în vederea construcţiei autostrăzii Sibiu – Piteşti, ar fi trebuit anunțată din timp.
Nicolae Ciucă e de părere că „noaptea este un trafic mai degajat existând posibilitatea și pentru lucrători să se desfășoară mai bine”. Acesta a adăugat că deciziile privind lucrările de infrastructură trebuie să fie pregătite în avans și comunicate publicului pentru a minimiza disconfortul produs.
Premierul a accentuat și urgența lucrărilor la autostrada de la Râmnicu Vâlcea până la Boița, subliniind că amânarea acestor lucrări ar putea duce la întârzieri suplimentare:
„E o chestiune care trebuie pregătită. Vă spun cât se poate de sincer, atât cât am putut eu să văd atât cât am fost în Europa. Lucrurile la infrastructură se fac pe timp de noapte, ziua lasă oamenii să circule, le dau voie să-și vadă de activitățile curente.
E clar că noaptea este un trafic mai degajat existând posibilitatea și pentru lucrători să se desfășoară mai bine. Într-un fel sau altul, decizia trebuia pregătită, oamenii trebuiau anunțați pentru că vedem cât disconfort se produce.
De cealaltă parte, aveam nevoie să se întâmple odată chestiunea aceasta pentru că dacă nu se întâmpla ajungeam din nou ca lucrările la autostrada de la Râmnicu Vâlcea până la Boița să se amâne iar un an sau poate mai mult”, a declarat Ciucă.
Citește și: Blocajul de pe Valea Oltului generează costuri sporite pentru Dacia
Grindeanu explică de ce nu se pot face lucrări noaptea
De cealaltă parte, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a afirmat la rândul său, recent, că este exclusă varianta ca lucrările pe Valea Oltului să se facă pe timpul nopții astfel încât circulația să fie deschisă pe timpul zilei. Oficialul invocă mai multe motive de siguranță.
Grindeanu explică că aceste lucrări prezintă riscuri semnificative, cum ar fi căderea copacilor sau a pietrelor, care ar putea pune în pericol viața oamenilor. De asemenea, el subliniază că este imposibil să se lucreze noaptea la o înălțime de 100 de metri deasupra șoselei, iar aceste argumente au fost explicate și acceptate de premier.
„Nimeni nu-și asumă să facă defrișări noaptea în pădure, că nu pică pomi sau pietre care să pună în pericol viața oamenilor”, a declarat Grindeanu.
„Nu poți să lucrezi noaptea în pădure la 100 de metri deasupra șoselei. I-am explicat premierului și a înțeles”, a spus ministrul.