Grindeanu, după inspecția la Podul de la Brăila: „E solid și nu prezintă riscuri!”
După ce au apărut informații alarmante despre infiltrațiile de apă produse la blocul de ancoraj al podului de la Brăila, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a vizitat zona, și după discuțiile cu constructorii, a dat asigurări că podul nu prezintă riscuri.
După inaugurarea cu fast din luna iulie a Podului suspendat peste Dunăre de la Brăila, au apărut mai multe informații care sugerează lipsa de calitate a lucrărilor. În luna august se vorbea de deformațiile apărute în asfalt, în special pe sensul spre Brăila, iar în septembrie era virală pe internet o filmare care demonstra că șuruburile de la parapetul podului sunt puse de formă, nestrânse.
În urmă cu o săptămână apărea informația, confirmată și de CNAIR, că s-au produs infiltrații în structura de rezistență a podului, mai precis în blocul de ancoraj de pe malul brăilean.
Infiltrațiile au fost constatate la 12 metri adâncime, în structura de rezistență subacvatică a blocului de ancoraj de pe malul brăilean al podului, cu o înățime de 31 de metri. Blocurile de ancoraj susțin cablurile de oțel, care la rândul lor susțin tablierul metalic pe care se află calea de rulare a podului.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a vizitat zona podului de la Dunăre de la Brăila și după ce a discutat cu constructorii, a dat asigurări că podul este solid și nu prezintă nici un fel de riscuri pentru cei care îl străbat.
„Podul de la Brăila este solid și nu prezintă riscuri! Structura de rezistență a podului este bine construită! Îmi mențin decizia luată, acum câteva luni, de a permite circulația pe Podul Brăila!
Nu este pusă în pericol nicio secundă siguranța pasagerilor în trafic, că altfel nu s-ar fi dat în circulație”, a spus ministrul Transporturilor.
CNAIR solicită constructorului italian despăgubiri de peste 80 milioane de lei
Grindeanu a mai adăugat că lucrările nu au fost recepționate de CNAIR, deoarece mai sunt unele neconformități care trebuie rezolvate de firma constructoare WeBuild SpA (fostă Astaldi SpA), compania de autostrăzi revendicând aproximativ 80 de milioane de lei pentru nerespectarea unor clauze contractuale.
„Așa cum bine știți, acest pod nu a fost recepționat și nu-l voi recepționa până când vor fi eliminate toate neconformitățile. Noi am cerut acele expertize independente care să ne spună că lucrările făcute sunt conforme sau nu.
În acest moment, revendicările pe care CNAIR-ul le are către constructor sunt undeva la peste 80 de milioane de lei, asta neincluzând faptul că eu nu cred că se vor ține de termen pentru descărcarea pe Jijila, pe malul tulcean, ceea ce va însemna, în plus, alte despăgubiri. Aceste neconformități vor fi înlăturate pe cheltuiala companiei”, a mai adăugat ministrul Sorin Grindeanu.
El a mai precizat că așteaptă ca antreprenorul italian, care a realizat lucrările, să respecte termenii contractului, adică să remedieze problemele care au apărut și au fost sesizate din mai multe surse, să finalizeze lucrările la drumul de legătură spre Jijila și să demonteze macaralele utilizate la construcție.