Grupul Lactalis România a inițiat procedurile de închidere a fabricii din Miercurea Ciuc, preluată în 2016 împreună cu Covalact. Totuși, compania anunță investiții semnificative în celelalte fabrici din Oiejdea (județul Alba), Sfântu Gheorghe (județul Covasna), Câmpulung Moldovenesc (județul Suceava) și Tunari (județul Ilfov).
„Angajații noștri din cadrul unității au fost anunțați, iar prioritatea noastră este să îi susținem în perioada următoare și să le oferim tot suportul posibil. În același timp, dorim să ne reafirmăm angajamentele investiționale și de dezvoltare pe piața românească, ca parte a strategiei de afaceri pe termen lung a Grupului Lactalis. Am investit peste 60 de milioane de euro în ultimii 5 ani în România, iar pentru anul în curs avem planificate investiții de peste 13 milioane de euro,” a declarat Onur Barim, directorul general al Grup Lactalis România, conform Zf.ro.
În fabrica din Miercurea Ciuc, care va fi închisă, lucrează 95 de angajați. Ei vor avea acces la măsuri compensatorii și toate beneficiile prevăzute în contractul colectiv de muncă pentru procedura concedierii colective. De asemenea, vor primi consiliere pentru reintegrare profesională și suport pentru recalificare. Până la finalizarea procesului de oprire a activității, fabrica va continua să opereze la nivelul curent.
Decizia de închidere nu va afecta portofoliul de produse al brandurilor Lactalis România. Sortimentele produse la Miercurea Ciuc vor fi realizate în celelalte fabrici din România, asigurând astfel continuitatea produselor pentru consumatori.
Lactate Harghita, fabrica din Miercurea Ciuc, a înregistrat în 2022 o cifră de afaceri de 55,9 milioane de lei, un profit de 1 milion de lei și a avut un număr mediu de 92 de angajați, conform datelor Ministerului de Finanțe.
Lactate Harghita și Covalact au fost achiziționate de Lactalis în 2016 de la fondul de investiții SigmaBleyzer. În prezent, Lactalis este liderul pieței de lactate din România, deținând inclusiv cea mai mare companie din domeniu, Albalact.
Grupul Lactalis România reunește 2.000 de angajați, opt branduri românești consacrate (Zuzu, Albalact, Covalact de Țară, LaDorna, Fulga, Rarăul, Bardezzi, Horeca Top) și branduri internaționale recunoscute (President, Galbani, Leerdammer, Parmalat, Santal). Lactalis colectează anual peste 244 milioane de litri de lapte la nivel local și comercializează peste 220.000 de tone de produse finite, având o cifră de afaceri cumulată de peste 300 de milioane de euro.
În ultimii 5 ani, Grupul Lactalis a investit peste 60 de milioane de euro pe piața românească, contribuind la creșterea capacităților de producție prin retehnologizare și la dezvoltarea portofoliilor brandurilor locale. Aceste investiții au permis și majorarea exporturilor și demararea producției locale pentru game fabricate de alte subsidiare europene. Planurile de dezvoltare pe termen lung ale Lactalis România includ continuarea investițiilor în tehnologizarea și modernizarea fabricilor, logistică și brandurile românești, atât pentru piața internă, cât și pentru piețele internaționale.