Grupul Volkswagen ar putea vinde unele mărci pentru a avea sumele necesare investițiilor majore în vehicule electrice
Volkswagen AG a anunțat că va investi 33 de miliarde de euro în mobilitatea electrică până în 2024.
Scopul investiţiei de 33 de miliarde de euro este ca Volkswagen „să devină lider pe piaţa vehiculelor electrice”, au precizat oficialii Volkswagen, menționând și o sumă de 14 miliarde de euro necesară pentru dezvoltarea diviziei IT.
„Transformarea grupului nu este afectată de pandemia de coronavirus, ci este accelerată de aceasta”, a afirmat Herbert Diess, directorul general al Volkswagen.
Totuși, efectele pandemiei „se simt cu siguranţă”, a adăugat şeful grupului german anunţând că în primele opt luni din acest an vânzările grupului pe plan global au scăzut cu 21,5%, până la 5,6 milioane de vehicule.
Fără a da cifre exacte, Herbert Diess a precizat că Volkswagen se aşteaptă în 2020 „la un declin sever al câştigurilor”, iar vânzările vor fi mult mai scăzute faţă de anul trecut.
De asemenea, Dies a subliniat importanţa Chinei – cea mai mare piaţă auto mondială – în dezvoltarea vehiculelor electrice.
„Creşterea pe piaţa auto chineză va fi predominant pe segmentul vehiculelor electrice”, a declarat Diess.
Lamborghini, divizie independentă sau sursă de venituri
În afara anunșurilor lui Herbert Diess, grupul auto german pare că lucrează la o serie de planuri de a strânge sumele necesare electrificării vehiculelor. Conform Reuters, unul dintre acestea implică transformarea mărcii Lamborghini într-o divizie independentă care ar putea fi listată la bursă sau chiar vândută.
„Volkswagen este în mijlocul unui proces de despărţire de Lamborghini şi vrea să organizeze viitoarele acorduri de aprovizionare şi transfer de tehnologie”, au declarat sursele Reuters.
Lamborghini, marcă italiană de automobile sportive devenită divizie a mărcii Audi, ar putea fi listată parţial, iar Volkswagen va păstra o participaţie de control, a adăugat sursa.
O altă sursă a explicat că nu a fost luată încă o decizie finală cu privire la vânzarea Lamborghini, adăugând că şi calendarul unei eventuale tranzacţii rămâne neclar.
„Acesta este un prim pas care dă Volkswagen opţiunea de a lista ulterior divizia”, a precizat cea de-a doua sursă.
Este însă posibil ca oficialii Volkswagen să caute o soluție comună pentru toate mărcile sport de lux ale grupului – Bugatti, Lamborghini şi Ducati. Această temă a fost discutată cu prilejul unei reuniuni a Consiliului de supervizare al Volkswagen care a avut loc vinerea trecută. Tot la acea reuniune a fost discutat și modul în care ar putea fi electrificate mărcile Lamborghini şi Bugatti prin intermediul unor parteneriate cu alte mărci.
Oficial, Herbert Diess, a declarat doar că, până la finele acestui an, constructorul auto va anunţa „paşi importanţi” cu privire la viitorul companiei.
Anterior, mai mulţi directori de top de la Volkswagen au dezvăluit că grupul german analizează rolul pe care o serie de mărci, precum Lamborghini, Bugatti şi Ducati, le vor avea în viitorul grupului.
Portofoliul grupului german include 12 mărci, printre care automobilele Volkswagen, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley şi Bugatti, dar şi camioanele și autobuzele MAN şi Scania.