Grupul Volkswagen devine competitor serios pentru Tesla
Grupul Volkswagen a încheiat anul 2020 cu 231.600 de livrări de vehicule cu baterie electrică, sau mai mult decât triplul celor 73.600 pe care le-a livrat în 2019. Un succes pentru producătorul de automobile, ale cărui livrări totale în 2020 au scăzut cu 15,2%, la 9.305.400 de vehicule, din cauza încetinirii cauzate de restricțiile Covid-19. În comparație, Tesla, actualul lider în cursa EV (și cel mai valoros producător de automobile bazat pe capitalizarea pieței), a livrat 499.550 de vehicule în 2020, cu aproximativ o treime din rezultatul său din 2019.
Rezultatele sugerează că Tesla ar putea să nu-și păstreze poziția de lider mult timp. Acesta poate fi chiar depășit de VW Group anul acesta, care începe să ofere o concurență reală în spațiul EV.
Totalul pentru 2020 al VW Group a fost format din livrări pentru cinci modele: Audi E-Tron (și E-Tron Sportback), Porsche Taycan și Volkswagen ID.3, e-Golf și e-Up. În timp ce e-Golf și e-Up vor fi în curând eliminate (producția e-Golf a încetat deja), VW Group intenționează să adauge numeroase vehicule electrice noi în următorii ani. Circa 70 până în 2028.
ID.3, cel mai bine vândut VW electric
Cel mai bine vândut VW Group în 2020 a fost VW ID.3 cu 56.500 de livrări, urmat de Audi E-Tron (47.300 de livrări) și VW e-Golf (41.300 de livrări). Anul acesta, VW Group va începe vânzările VW ID.4, care va fi probabil un succes mai mare decât ID.3 datorită stilului său de caroserie SUV. ID.4 va fi vândut și în Statele Unite, spre deosebire de ID.3.
Anul acesta va exista și o versiune Audi a ID.4, care va purta numele Q4 E-Tron, iar Audi va lansa și anul acesta propria versiune a lui Taycan, E-Tron GT. Alte mărci VW Group intenționează, de asemenea, să lanseze diverse vehicule electrice anul acesta.
Desigur, nici Tesla nu stă pe loc. Tocmai a introdus o versiune mai accesibilă a popularului său SUV Model Y și se pregătește pentru producția pick-up-ului Cybertruck, care urmează să fie lansat la sfârșitul anului 2021 la o nouă fabrică în construcție lângă Austin, Texas.
Tesla construiește, de asemenea, o fabrică aproape de Berlin, Germania, pentru a deservi piața europeană. Americanii planifică un model la un preț de la aproximativ 25.000 de dolari, deși CEO-ul Elon Musk a declarat în toamna anului trecut că mașina este încă la trei ani distanță.