Guvernul aprobă achiziția a 58 de trenuri electrice de scurt parcurs, investiție de 3,28 miliarde lei

Publicat: 16 oct. 2024, 06:43, de Mariana Olteanu, în ACTUALITATE , ? cititori
Guvernul aprobă achiziția a 58 de trenuri electrice de scurt parcurs, investiție de 3,28 miliarde lei

Guvernul a aprobat în ședința de miercuri indicatorii economici necesari pentru achiziția a 58 de trenuri noi de scurt parcurs, RE-R2 și RE-R3, în cadrul unui contract estimat la 3,28 miliarde lei. Aceasta este prima etapă dintr-un pachet mai amplu de 143 de rame electrice de scurt parcurs. Proiectul este finanțat prin Programul Transport 2021-2027 și bugetul de stat.

Achiziția vizează 24 de rame RE-R3 de 200 de locuri, cu un contract de 1,4 miliarde lei, pentru rutele: Arad – Deva – Simeria, Alba Iulia – Cluj-Napoca și Oradea – Huedin. Livrarea este prevăzută în 38 de luni. Alte 34 de rame RE-R2, de 160 de locuri, vor circula pe rute precum Sighișoara – Brașov și Craiova – Caracal – Roșiori de Vede, cu un contract de 1,88 miliarde lei și termen de livrare de 41 de luni.

Această achiziție completează planul Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF), care pregătește achiziția unui total de 143 de rame electrice, suplimentar celor 62 deja contractate, dar afectate de anularea unui contract cu PESA.

Am reuşit să înaintăm cu demararea noului proiect de achiziţie de trenuri electrice de scurt parcurs, în condiţiile în care Guvernul a aprobat recent Ordonanţa de Urgenţă care actualizează cadrul de reglementare al Fondului pentru Modernizare. Colegii mei au finalizat studiul de fezabilitate pentru achiziţia unui nou pachet de trenuri electrice de scurt parcurs – RE-R 2, 3 şi 4 au primit numele de cod.

Practic, vorbim de un pachet de 143 de trenuri suplimentare faţă de cele 62 care sunt sub contract începând cu decembrie anul trecut. Din aceste 143 de trenuri, avem deja identificată sursa de finanţare prin fonduri europene, Programul Transport, pentru 58 de trenuri de 160 şi de 200 de locuri.

Avem deja discuţii cu colegii noştri care gestionează fondurile europene şi vom aplica pentru atragerea unei noi surse de finanţare pentru o parte din aceste trenuri care încă nu sunt susţinute financiar”, a declarat, pentru Agerpres, preşedintele ARF, Ştefan Roşeanu.