Hala Ford din Floreasca arată ca și cum ar fi demolată! One: ”Va fi restaurată”
One United Properties a achiziționat anul trecut de la Auchan România fosta fabrică Ford, un imobil istoric situat pe șoseaua Floreasca din București. Atunci spunea că o restaurează. Se pare că e vorba de demolare.
Ovidiu Neacșu, vicepreședinte la SoLib – Societatea pentru Libertate individuala, a postat pe pagina sa de Facebook, o imagine cu lucrările ce au loc la fosta fabrică Ford din zona Floreasca. Aceasta a fost cumpărată anul trecută de către One United Properties, companie înființată de Victor Căpitanu și Andrei Diaconescu de la Auchan pentru a fi renovată. Din ce se observă este mai degrabă o demolare!
”One United Properties : „Hala Ford, mândria industriei interbelice, nu va fi demolată, ci restaurată”. Așa se vede azi Hala Ford de sus. Îi dai un glet și nici nu se cunoaște”, a comentat acid Ovidiu Neacșu.
Publicația B365 a întrebat compania dacă se fac demolări la hala Ford și a primit următorul răspuns: ” Aceasta nu va fi demolată, ci restaurată printr-un proces complex prin care fațadele originale sunt conservate, se reconstruiește structura, apoi fațadele sunt atașate de noua structură. Acesta este un procedeu de restaurare foarte des utilizat de specialiști din întreaga lume, pentru a conserva aspectul original al clădirii istorice restaurate. Este un procedeu prin care materialele și tehnicile de construire moderne sunt integrate în proiectul original, permițând păstrarea aspectului original al imobilului. După restaurare, aceasta va deveni One Gallery, un spațiu modern ce păstrează accentele sale de istorie, cu funcțiuni comerciale și office”.
De altfel, Victor Căpitanu, CEO la One United Properties, a postat pe Facebook o imagine în care vrea să arate că hala Ford va fi restaurată.
Rezistența Urbană: ”Trebuie să fii naiv să creză că nu urmează demolarea ”vechiturii”
“Trebuia să fii cel puțin naiv să crezi că după construirea turnurilor One pe Calea Floreasca, în coasta Halei Ford (monument industrial istoric interbelic), nu urma demolarea inevitabilă a „vechiturii”, deși au zis că o păstrează și o refuncționalizează. Nu-i problemă, oamenii finuți care merg la petrecerile posh de la etajele superioare ale turnurilor nu vor fi deranjați, că de acolo de sus nu se vede dezastrul de la nivelul străzii. Noul București își detestă trecutul industrial glorios. La Hala Ford se produceau, în anii ’30, automobile Ford model A și B, legendare în istoria mașinilor. După naționalizare, în anul 1948, construcția masivă în stil modernist a devenit intreprinderea de stat Automatica, iar după 1989, a devenit abandonată. Hai c-ai salvat-o și pe asta, Nicule. Mandatul 2 acum!”, a scris pe Facebook Rezistența Urbană, “o comunitate cu atitudine” care promovează Bucureștiul.#rezistențaurbană.
Lângă hala Ford au fost ridicate turnurile de la One Mircea Eliade.
Achiziție de la Auchan
One United Properties a achiziționat anul trecut de la Auchan România fosta fabrică Ford, un imobil istoric situat pe șoseaua Floreasca din București. Dezvoltatorul a spus atunci că estimează investiții semnificative în următorii doi ani pentru restaurarea clădirii, în scopul protejării și regenerării patrimoniului cultural al capitalei României.
„Suntem încântați de achiziția fostei fabrici Ford pentru că este un loc unic în regiunea Europei Centrale și de Est. Suntem hotărâți să o refacem astfel încât să poată fi din nou o destinație înfloritoare, plină de viață și un reper de neratat pe agenda oricărui vizitator al Bucureștiul. La One United Properties, scopul nostru a fost întotdeauna să dezvoltăm zone urbane viabile, sănătoase, care să ofere armonie, reziliență economică, sustenabilitate ecologică și socială. Împreună cu angajamentul nostru de a investi în restaurarea acestui imobil istoric, achiziția de astăzi întărește și mai mult dedicarea noastră pentru regenerarea urbană și restaurarea gloriei de odinioară a clădirilor abandonate. Rămânem angajați să readucem în circuitul reperelor din București astfel de locuri, păstrând în același timp moștenirea și frumusețea acestora”, a declarat Victor Căpitanu, co-CEO One United Properties.
Clădirea, situată în cadrul dezvoltării One Floreasca City a One United Properties, a fost prima fabrică Ford cu o linie de asamblare operațională din Europa de Est. Terenul pe care a fost construită fabrica a fost cumpărat la începutul anilor 1930 chiar de către Henry Ford. Fabrica s-a deschis în 1936, având 100 de angajați. Aproximativ 2.500 de vehicule au fost asamblate în fabrică an de an, până în 1948, când fabrica a fost închisă după ce România a intrat sub influența sovietică. Principalul automobil construit în fabrica din București a fost Ford V8 Fordor Sedan.
”One United Properties intenționează să restaureze integral fabrica și să o transforme într-un spațiu retail, parte integrantă a dezvoltării multifuncționale One Floreasca City. Spațiul va găzdui un supermarket Auchan concept store de peste 2000 m2, magazine high-end și restaurante cu terase ample, distribuite în spațiul de 6 metri înălțime de la parter și primul etaj. One Floreasca City este prima dezvoltare imobiliară sustenabilă cu funcție mixtă din România, ce include o componentă rezidențială – One Mircea Eliade, o clădire de birouri – One Tower și o zonă comercială comună.
Valoarea brută de dezvoltare (VB) a proiectului la finalizare este estimată la 82 de milioane de euro. Auchan România a primit deja autorizația de construire, prin urmare construcția va începe imediat, cu data de livrare estimată la jumătatea anului 2024. La finalizarea construcției, imobilul restaurat va avea o suprafață brută închiriabilă de aproximativ 13.000 mp și 400 de locuri de parcare construite pe două etaje subterane”, se arăta într-un comunicat de presă de după achiziția halei.