Haos în mijloacele de transport din București! Călătorii, lipiți unii de alții în plină pandemie (FOTO)
Începând de marți, 25.05.a.c., calea de rulare pentru tramvaiele de pe Bd. General Vasile Milea a intrat într-un proces de modernizare care va dura 12 luni de zile, conform Societății de Transport București.
Pe porțiunea de traseu cuprinsă între Bd. Timișoara și Pasajul Basarab s-au dispus unele măsuri privind reorganizarea transportului public. A fost adăugată o linie navetă de autobuz, 610, însă călătorii nu sunt deloc mulțumiți, iar în pozele surprinse de jurnaliștii Puterea.ro se înțelege de ce.
Două ore, pe un drum de 30 de minute
Pe un drum pe care de obicei oamenii făceau maxim 35 de minute cu tramvaiul, la orele de vârf, călătoria a durat mai mult de două ore cu autobuzul 610. Deși autoritățile fac apel încontinuu la cetățeni să respecte măsurile de protecție în contextul pandemiei de coronavirus, unde este inclusă și păstrarea distanțării sociale, astăzi a fost haos atât în trafic, cât și în transportul în comun, iar de respectarea măsurilor de protecție nu a mai putut vorba, fiindcă a fost imposibil.
La toate acestea se adaugă și faptul că oamenii nu au fost anunțați din timp despre aceste schimbări, totul s-a întâmplat de pe o zi pe alta, iar asta a provocat și mai mult haos printre locuitorii Capitalei, și mai multă aglomerație.
Cetățean: Își bat joc de noi!
Revenind la pandemia de coronavirus, cetățenii au înțeles faptul că este nevoie de purtarea măștii de protecție pentru a combate virusul care ne-a dat viețile peste cap de mai bine de un an de zile, însă după propriile afirmații făcute în autobuz, este inuman să îi ceri unui om să poarte masca de protecție două ore, poate și mai mult, poate și mai mult, într-un autobuz în care sunt zeci de persoane, lipite unele de altele, la propriu.
Afirmații făcute în autobuzul 610, în prima zi de haos:
- „Își bat joc de noi, toți sunt la fel!”
- „De ce nu s-au ocupat de reparații în perioada în care oamenii nu au ieșit din case?”
- „Cum este posibil să faci 30 de minute de la o stație la alta?”
- „Dacă ajunge autobuzul în stație anul acesta, poate cobor și eu!”
Mai mult, oamenii și-au pierdut răbdarea și au ajuns chiar să implore șoferul autobuzului să deschidă ușa între stații, lucru care s-a și întâmplat, și toate acestea fiindcă zeci de minute mijlocul de transport în comun nu se mișca din loc.
Ce se întâmplă în București
Primăria Municipiului București a predat ieri, 25 mai 2021, amplasamentul către S.C. URBAN PROFILE GRELE S.R.L., câștigătorul procedurii de achiziție publică, pentru demararea lucrărilor la proiectul ”Modernizare linie de tramvai pe B-dul G-ral Vasile Milea de la intersecția cu B-dul Timișoara până în dreptul intrării în benzinăria OMV”, finanțat prin Programul Operațional Regional 2014 – 2020.
Proiectul vizează modernizarea unui tronson de 1,1 km cale dublă a liniei de tramvai de pe Bd. Vasile Milea, pe care circulă tramvaiele 1 și 10, pe tronsonul cuprins între Bd. Timișoara și accesul în benzinăria OMV dinspre Pasajul suprateran Basarab.
Mai multe linii de tramvai se modifică și altele vor fi chiar suspendate, fiind introdusă și o linie navetă de autobuz, astfel:
Linia 1 de tramvai funcționează între terminalele „Romprim” și „Banu Manta”, în ambele sensuri, pe următorul traseu: Șos. Olteniței, Calea Văcărești, Șos. Mihai Bravu, Șos. Ștefan cel Mare, Bd. Iancu de Hunedoara, Șos. Nicolae Titulescu, Bd. Banu Manta.
Linia 10 funcționează între terminalele „Romprim” și „Șura Mare”, pe traseul: Șos. Olteniței, Str. Șura Mare, cu întoarcere pe Șos. Giurgiului, Șos. Olteniței.
Linia 19 funcționează pe traseul actual între „Complex Comercial Titan” și „Piața Eroii Revoluției”, apoi pe un traseu prelungit în ambele sensuri, pe Șos. Giurgiului, Str. Anghel Alexandru, Str. Zețarilor, până la capătul de linie „Zețarilor”.
Liniile 11 și 35 au fost suspendate.
Cum vor circula mijloacele de transport
Preluarea fluxurilor de călători de pe tronsonul respectiv va fi asigurată de autobuzele liniei navetă 610, care vor circula între terminalele „Banu Manta” și „Șura Mare”, pe următorul traseu: terminal „Șura Mare”, Șos. Giurgiului, Piața Eroii Revoluției, Șos. Viilor, Str. Dr. Constantin Istrati, Șos. Progresului, Str. Răzoare, Șos. Panduri, Bd. Geniului, Bd. Timișoara, Bd. General Vasile Milea, Șos. Orhideelor, Bd. Dinicu Golescu, Piața Gării de Nord, Calea Griviței, Bd. Nicolae Titulescu, Bd. Banu Manta, Str. Dr. Iacob Felix, Bd. Nicolae Titulescu (stația „Banu Manta”), cu întoarcere pe Bd. Nicolae Titulescu, Calea Griviței, Piața Gării de Nord, Bd. Dinicu Golescu, Șos. Orhideelor, Bd. General Vasile Milea, Bd. Timișoara, Șos. Progresului, Str. Dr. Constantin Istrati, Șos. Viilor, Piața Eroii Revoluției, Șos. Olteniței, terminal „Șura Mare”.
Municipalitatea argumentează necesitatea investiţiei prin faptul că starea liniei de tramvai este precară şi nu mai permite o circulaţie sigură pentru călători, şina fiind uzată, infrastructura s-a tasat neuniform, creând denivelări, dimensiunile peroanelor nu sunt în concordanţă cu standardele în vigoare, fiind degradate. Primăria Capitalei susţine, de asemenea, că linia de tramvai 1 este una din liniile eficiente, având un număr mediu de 50.813 îmbarcări pe zi, în timp ce linia de tramvai 10 are un număr mediu de 51.026 îmbarcări pe zi, ceea ce explică aglomerația infernală din autobuze.
Conform sursei citate, lucrările ar trebui să dureze 12 luni de zile.