Heineken a introdus un camion electric de bere cu care aprovizionează, momentan, orașul Amsterdam
Producătorul olandez de bere Heineken folosește un camion de bere complet electric în Amsterdam. Fuso eCanter transformat va fi utilizat pentru livrări fără emisii la cafenelele din centrul orașului. Potrivit lui Heineken, vehiculul este chiar „primul mini camion de bere cu rezervor electric din lume”.
eCanter-ul convertit are de fapt un rezervor mare de bere montat pe spate, deci nu este un camion de distribuție electric care livrează butoaie și bere îmbuteliată. Poducătorul de bere spune că mașina are 5,3 metri lungime și doi metri lățime, ceea ce îl face potrivit pentru uz urban. Gol, vehiculul cântărește patru tone.
Două specificații de încărcare sunt importante pentru transportatorul de bere: rezervorul de bere, fabricat de Duotank, poate conține până la 3.000 de litri, iar bateria are o capacitate de 82,8 kWh.
ECanter este încărcat exclusiv cu electricitate ecologică – pentru aceasta Heineken a încheiat o cooperare cu Fastned. Bateria ar trebui încărcată în aproximativ o oră la o stație de curent continuu.
Provocări în lanț
„Heineken are o ambiție verde puternică și ne uităm la întregul lanț. Desigur, acest lucru se aplică și transportului curat”, spune directorul general Hans Böhm. „Sunt încântat că putem transporta berea în rezervor în mod durabil”, continuă acesta.
Aceasta se aplică nu numai emisiilor și particulelor de funingine, ci și emisiilor de zgomot. Cu toate acestea, Heineken vede încă provocări în întregul lanț de transport – de exemplu în logistica vehiculelor. De la fabrica de bere din Den Bosch, un camion mai mare transportă 200 de hectolitri de bere (adică 20.000 de litri) la periferia Amsterdamului.
Acolo, câte 30 de hectolitri sunt pompați în cele două mini-camioane cu bere. Acestea furnizează către aproximativ cinci cafenele din centrul orașului înainte de a fi nevoite să se umple din nou cu bere proaspătă la periferie. Aprovizionarea cafenelelor cu camionul mare nu ar fi posibilă nici măcar cu un motor electric: pentru a proteja cheiurile și podurile, aici sunt permise camioane de maximum 7,5 tone.