Hidroelectrica își terorizează clienții: Facturi umflate, estimări eronate și tăcere de mormânt
Un număr semnificativ de clienți Hidroelectrica se plânge de calitatea serviciilor furnizate în ceea ce privește energia electrică, o activitate recent adăugată în portofoliul „perlei coroanei energiei românești”.
Mai mulți din București se confruntă cu o situație îngrijorătoare în relația lor cu compania de stat Hidroelectrica. Plângeri frecvente cu privire la facturi umflate, estimări eronate și lipsa unui răspuns clar din partea companiei au determinat oamenii să reclame practicile discutabile ale companiei. Hidroelectrica a intrat recent pe piața de furnizare energie electrică și din lipsă de personal a întârziat foarte mult trimiterea de facturi la clienții săi care s-au mărit permanent. Societatea este considerată ”perla coroanei energiei românești” pentru că este cel mai mare producător de curent și are cele mai mici prețuri.
Totul a pornit de la discrepanțe semnificative între indexul estimat de consum, raportat de Hidroelectrica, și cel declarat de consumatori. „Pentru ca Hidroelectrica îmi trimitea facturi cu indexul estimat mult mai mare decât ceea ce raportam eu telefonic (la Call center), am plătit doar o parte din sold și am făcut sesizare pe e-mail pentru reglarea situației. Mi-au răspuns ca distribuitorul (Enel, de fapt PPC, n.r.) citește periodic – la 3 luni – indexul contorului și ei emit facturile în funcție de asta, ceea ce este fals. Mai nou, pe 20.03.24 m-am pomenit cu notificare de deconectare dacă nu plătesc un sold uriaș estimat (aproximativ 3.800 lei) până la data de 08.04.2024.
Ce este de făcut?
Dacă merg la sediul lor din București, cu poza de pe contor și ultimele facturi și op uri printare, am șanse sa opresc procedura de deconectare?!” susține Alex Alexandros.
Răspunsul primit de la Hidroelectrica nu a făcut decât să adâncească frustrările. Consumatorii au fost informați că distribuitorul lor, PPC, adică moștenitorii Enel, ar fi responsabil pentru citirea contoarelor la intervale regulate de timp, iar facturile emise ar fi în conformitate cu aceste date. Această explicație a fost contestată vehement de către consumatori, care consideră că situația este falsă și că Hidroelectrica își ignoră responsabilitățile.
În ciuda eforturilor de a rezolva problema, mulți consumatori au fost lăsați în neclaritate. „Sunt aproape în aceeași situație… în momentul când am primit notificarea că sunt restant (pe 26.03) am sunat la ei și le-am pus în vedere să îmi trimită factura pentru luna februarie cu citirea luată de distribuitor altfel fac reclamații la ANPC și ANRE… suntem în 31.03 și până acum nu am primit factura. Mai aștept puțin”, a relatat Boya Cristian Lemon.
George Condruț adăugat: „Am pățit la fel, doar că la noi estimau mult mai puțin, în condițiile în care la alte două locuri de consum le luau în considerare. De asemenea, au dat vina pe Enel că indexul se duce la Enel (PPC, n.r.) și ei validează. În plus, într-un an de zile, nu a venit să citească nimeni. Am făcut sesizare la ANPC și ANRE și, brusc, au venit să citească. De la Hidroelectrica am primit doar răspunsuri puerile, fără să reușească să îmi ofere o explicație clară.”
Consumatorii se confruntă cu un sentiment de neputință și furie față de sistemul care pare să îi ignore. ”Tot așa am pățit și eu, sunt cu 3.630 kWh în plus. Am trimis de nenumărate ori sesizare, am făcut și telefonic dar fără niciun rezultat. Apoi am luat legătura cu distribuitorul zonal, acum aștept ceva răspuns de undeva. Dar sigur nu le voi plăti în avans. Ar însemna că mi-aș plăti curentul pe vreo 2 ani înainte. Lucrează foarte haotic.Între timp au început să ne trimită facturi din septembrie 2023 încoace, pe acelea le plătesc, apoi vedem ce se rezolvă”, a spus Andrea Dallos.
În timp ce consumatorii așteaptă răspunsuri și soluții, scandalul facturilor pare să fi dezvăluit o vulnerabilitate majoră în sistemul de facturare și relațiile cu clienții ale Hidroelectrica.