Hidroelectrica, profit net de peste un miliard de euro la nouă luni
Compania de stat Hidroelectrica și-a anunțat datele financiare la nouă luni.
Grupul Hidroelectrica înregistrează rezultate operaționale și financiare în creștere pentru primele 9 luni ale anului 2023, față de aceeași perioada a anului 2022, cu îmbunătățirea marjei operaționale și a marjei nete a Grupului cu 5%, respectiv 8%, datorate în principal hidraulicității ridicate, peste medie, și executării strategiei de creștere a portofoliului de furnizare, se arată într-un comunicat al Grupului la Bursa de Valori București.
Profitul net al Hidroelectrica a crescut la nouă luni cu 42%, de la 3.648 milioane lei la 5.184 milioane lei, adică 1,04 miliarde de euro.
Iată datele cheie la nouă luni:
Producție de energie electrică în creștere cu 38% față de perioada similară a anului trecut;
Venituri în creștere cu 32% față de aceeași perioada a anului 2022 Marja operațională de 63%, în creștere cu 5% față de perioada similară a anului trecut;
Marja netă de 54%, în creștere cu 8% față de perioada a anului 2022;
Profitul net în creștere cu 42%, de la 3.648 milioane RON la 5.184 milioane RON;
Rezultatul pe acțiune în creștere cu 42%, de la 8,13 RON / acțiune la 11,55 RON / acțiune.
Rezultatele Hidroelectrica
În primele nouă luni ale anului 2023, rezultatele Hidroelectrica au fost influențate pozitiv de o hidraulicitate ridicată față de aceeași perioada a anului trecut care a fost marcată de o seceta severă, conducând la o creștere importantă a cantității de energie electrică livrată, și, în consecință, la creșterea veniturilor din vânzarea de energie.
Cu privire la previziunea legată de producția totală de energie electrică a Hidroelectrica aferentă anului în curs, raportat la condițiile hidrologice existente și estimările curente până la finele anului, facem precizarea că aceasta a fost actualizată de la 16,3 TWh la 17,3 TWh.
Numărul locurilor de consum din portofoliu la dată de 30 septembrie 2023 este de 565.050, în creștere semnificativă comparativcu 30 septembrie 2022, când se înregistrau 277.382 de locuri de consum (LC), creștere survenită că urmare a cererii portofoliului de furnizare, în special a clienților casnici.