Honda va vinde mașini exclusiv electrice din 2040
Toshihiro Mibe, noul CEO global al Honda, a anunțat că anul 2040 va fi anul în care producătorul auto japonez va vinde exclusiv mașini electrice. În declarațiile și obiectivele sale, Mibe s-a referit în primul rând la America de Nord și China, în Europa prezența niponilor fiind mai modestă iar regulile impuse de autorități, mai dure.
Honda își va crește cota de mașini cu baterie electrică și cu celule de combustibil în vânzările sale din America de Nord și China la 40% până în 2030, la 80% până în 2035 și la 100% la nivel mondial până în 2040, a spus șeful Honda. În America de Nord, Honda se bazează pe o alianță cu producătorul auto General Motors și platforma sa Ultium, precum și pe o platformă electrică complet nouă, numită e: Architecture. Începând din 2023, două vehicule Ultium, unul sub brandul Honda,celălalt sub brandul Acura, vor intra pe piață înainte ca e: Architecture să-și intre în rol în a doua jumătate a deceniului.
În China, Honda planifică zece modele EV în termen de cinci ani. Primul dintre acestea, un SUV electric cu baterie, a fost dezvăluit acum câteva zile ca un prototip aproape de producție, versiunea de producție urmând să fie comercializată în primăvara anului 2022.
Cercetări asupra bateriilor solid state
Honda efectuează, de asemenea, cercetări independente privind bateriile solid state și intenționează să lanseze o linie demonstrativă în acest an fiscal. Planul este de a utiliza acest tip de baterii la noile modele Honda în a doua jumătate a anilor 2020.
În Japonia, cota BEV-FCEV vizată este mult mai mică, cu 20% până în 2030, hibrizii reprezentând restul de 80%. Totuși, după aceea, ritmul urmează să crească brusc: în 2035, va fi de 80% BEV și FCEV înainte, ca și în China și America de Nord, doar modelele cu putere electrică urmează să fie vândute în 2040.
Mibe nu a numit nicio țintă pentru Europa la prima sa conferință de presă ca CEO Honda. În Europa, compania japoneză și-a înăsprit deja obiectivele de electrificare în comparație cu obiectivele globale ale grupului în 2019. Nu e clar dacă Europa a ieșit din atenție sau dacă noua conducere din jurul Mibe nu a văzut necesitatea unor ținte mai stricte aici.
Motociclete electrice
În plus față de mașini, divizia cu două roți urmează să fie tot mai electrificată, inițial cu trei modele de scutere din segmentul B2B. Până în 2024, urmează să apară și trei vehicule (inclusiv o motocicletă) pentru clienții privați, iar bateria este, de asemenea, susceptibilă să-și facă loc în motocicletele sportive.
„Cheia electrificării cu succes a produselor pentru motociclete este de a lua în considerare bateria, care este încă scumpă, separat de motocicletă”, spune Mibe. „Pentru e-scuterele, de exemplu, trebuie să existe și pachete de alimentare mobile. Honda face parte din două consorții care doresc să dezvolte baterii schimbabile.”
Potrivit lui Mibe, toate modelele și măsurile de cercetare menționate mai sus fac parte din obiectivul general conform căruia Honda dorește să fie neutră din punct de vedere al emisiilor de CO2 în toate produsele și activitățile companiei începând cu 2050 – în diviziile Mobilitate, Unitate de alimentare, Energie și Robotică. În plus, japonezii vor ă elimine riscul de deces legat de coliziunile care implică o motocicletă sau o mașină Honda.