Horia Constantinescu amenință Mega Image: Le vom stinge lumina

Publicat: 19 ian. 2024, 13:55, de Andrei Ceausescu, în ACTUALITATE , ? cititori
Horia Constantinescu amenință Mega Image: Le vom stinge lumina

Șeful ANPC, Horia Constantinescu, acuză Mega Image de lipsă de respect și amenință că unor magazine le va „stinge lumina”

Directorul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Horia Constantinescu, susține că lanţul Mega Image este unul al contrastelor, având magazine impecabile, dar şi multe „dezastruoase”. El acuză că, de doi ani, lanțul de supermarketuri ar da dovadă de „lipsă de respect”: „Unor magazine le vom stige lumina”.

”Este deja prea mult! Doi ani de amenzi, de promisiuni, de lipsă de respect faţă de dumneavoastră şi ANPC, trebuie să se încheie! Lanţul Mega Image este unul al contrastelor! Cu magazine impecabile si cu multe dezastruoase, tot amână aducerea tuturor la nivelul pe care îl meritaţi”, a scris, vineri, pe Facebook, Horia Constantinescu, adăugând mai multe fotografii în care arată starea de degradare a unor încăperi, dar şi produse expirate şi ţinute la temperaturi neconforme.

Constantinescu anunţă că verificările vor fi oprite doar când activitatea operatorului economic va fi conformă.

”Vom opri acţiunea când nu va mai fi nevoie să sortaţi dvs legumele şi fructele sau să suportaţi lipsa de igienă!

Până atunci, unor magazine le vom stige lumina”, a mai scris Constantinescu, adâugând şi o fotografie care arată că un magazim Mega Image a fost închid din ordin al comisarilor ANPC.

Mega Image este unul dintre lanțurile de magazine controlate și amendate constant de către ANPC, de când la conducerea instituției se află Horia Constantinescu.

În septembrie 2023, de exemplu, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a anunțat că amendat cu 5,65 milioane de lei 500 de magazine Mega Image, susținând că printre cele mai frecvent întâlnite abateri s-au numărat:

  • neconcordanţe între preţul produsului la raft şi preţul acestuia la casa de marcat
  • inducerea în eroare a consumatorilor, nefiind precizate pe eticheta de la raft ingredientele exacte conţinute
  • nerespectarea regimului promoţiilor (comercializarea produselor ambalate multipack, fără a exista la vânzare produsul, pentru a se verifica preţul singular)
  • neafişarea datei de început a promoţiei
  • lipsa informaţiilor cu privire la perioada de desfăşurare a promoţiilor
  • diferenţe între cantitatea netă marcată pe ambalaj şi cea reală a produsului
  • comercializarea unor produse cu termenul de valabilitate/data de minimă durabilitate expirat/expirată sau data-limită de consum/data durabilităţii minimale depăşită
  • nerespectarea condiţiilor de depozitare, păstrare şi expunere la comercializare
  • schimbarea stării termice iniţiale a produselor, comercializarea unor produse alimentare care prezentau semne organoleptice de alterare
  • comercializarea unor produse alimentare cu miros şi gust urât sau pete de mucegai.