Hotelul „Athénée Palace” din București devine „InterContinental Athénée Palace Bucharest”
IHG Hotels & Resorts (IHG) va opera în baza unui contract de management, hotelul „Athénée Palace” deținut de ANA Hotels, grup hotelier cu capital românesc 100%. Odată cu rebranduirea hotelului, „Athénée Palace Hilton Bucharest” devine „InterContinental Athénée Palace Bucharest”. Modificările propriu-zise vor intra în vigoare de la 1 ianuarie 2023, iar contractul se va derula pe o perioadă de 20 ani.
InterContinental Athénée Palace Bucharest devine astfel singurul hotel din România operat sub brandul „InterContinental Hotels & Resorts” și va impune noi standarde în domeniul turismului de lux. „Desemnarea noului partener pentru contractul de management al hotelului a fost un proces lung și laborios. Am pornit acest demers încă din anul 2021 și precizez că, mai mulți operatori internaționali de notorietate și-au dorit să opereze hotelul „Athénée Palace”. După ample negocieri, derulate timp de aproximativ 6 luni, a fost semnat contractul de management cu „IHG Hotels & Resorts”, urmând ca din anul 2023, hotelul „Athénée Palace” să fie operat sub brandul „InterContinental”. De altfel, „IHG Hotels & Resorts” ne este deja partener încă din anul 1998, în baza unui contract de management și, ulterior, a contractului de franciză, pentru hotelul „Crowne Plaza Bucharest”, deținut, de asemenea, de ANA Hotels în București”, afirmă proprietarul grupului hotelier „ANA Hotels”, George Copos.
Reputația brandului „InterContinental” la nivel global, precum și experiența „IHG Hotels & Resorts” de peste 75 de ani de activitate în domeniul turismului internațional de lux, au fost doar câteva dintre motivele care au determinat managementul „ANA Hotels” să aleagă ca partener acest grup.
„InterContinental” este unul dintre cele mai importante lanțuri internaționale de hoteluri de lux din lume și unul dintre cele mai mari branduri globale de înaltă clasă, cu peste 200 de hoteluri din categoria „luxury”, incluzând clădiri emblematice din cele mai renumite capitale ale lumii, precum și resorturi exclusiviste. Unele dintre cele mai faimoase hoteluri din lume operate sub acest brand de IHG sunt „InterContinental Paris – Le Grand”, „InterContinental London Park Lane”, „InterContinental New York Times Square”, „InterContinental Los Angeles Downtown”, „InterContinental Grand Stanford Hong Kong”.
Rebranding-ul „Athénée Palace” va fi un proces de tranziție laborios și va fi susținut atât de echipa hotelului, care este una foarte performantă și care rămâne stabilă, cât și de specialiștii noului operator IHG. „Pentru că trăim într-o perioadă a digitalizării, trecerea de la un operator la altul va fi treptată, fără a fi resimțită de clienți.”, subliniază George Copos.
„Dotările hotelului, atât cele din camere, cât și cele din spațiile publice, precum restaurantele și sălile de conferințe, se vor situa la cele mai ridicate standarde de operare ale grupului „InterContinental” și necesită un amplu proces de investiții. În toată această perioadă de tranziție hotelul rămâne deschis clienților”, adaugă proprietarul „ANA Hotels.
Investițiile în restaurarea clădirii istorice „Athénée Palace” depășesc 40 milioane de euro și au ca obiectiv creșterea nivelului de confort și alinierea sa cu marile hoteluri de lux din lume.
În cadrul procesului de renovare au fost folosite cele mai noi tehnologii din domeniu, materiale naturale de o calitate superioară, acordându-se o mare atenție eficienței energetice a clădirii și mediului înconjurător. Amplul proiect de modernizare a început în anul 2020 și s-a derulat în două etape. Prima fază a renovării s-a finalizat în vara anului 2021 și a vizat renovarea celor 132 de camere ale ”Aripii Noi”, iar cea de-a doua fază a reabilitării a avut ca obiectiv fațada hotelului și cele 151 de camere din „Aripa Istorică”, construită în 1914. Renovarea camerelor și a fațadei s-a încheiat, iar lucrările la spatiile publice se vor finaliza până la sfârșitul anului (recepția hotelului, Lobby, Café Athénée, Club Lounge, sălile de conferințe).
Hotelul „Athénée Palace”, parte integrantă a grupului hotelier „ANA Hotels”, are o istorie de 108 ani și este unul dintre simbolurile istorice și arhitecturale ale Bucureștiului.