Hurtu 3, cvadriciclul de peste 130 de ani, ce poate fi admirat în Țiriac Collection
Nu te de multe ori te întâlnești cu ocazia de a admira o mașină fabricată acum 132 de ani. Modelul Hurtu 3 ½ Cvadriciclu din 1899 a fost păstrată într-un castel francez până în anul 1995. La nivel mondial mai există doar șapte astfel de exemplare.
La nivel mondial mai există doar șapte astfel de exemplare.
Cvadriciclul de 132 de ani, o istorie zbucuimată
Cele trei modele Țiriac Collection au fost Hurtu 3, un cvadriciclu (1899), Bentley Mk. VI (1948) și Jaguar Mark IX (1959).
Extrem de rară, modelul Hurtu 3 ½ Cvadriciclu din 1899 a fost păstrată într-un castel francez până în anul 1995 şi a fost transformată într-o caleașcă trasă de cai, cel mai probabil după o defectare a motorului. În anul 2007, pe mașină a fost montat un motor înlocuitor Benz produs la rândul său în jurul anului 1900. La nivel mondial mai există doar șapte astfel de exemplare.
Extrem de rară, această mașină a fost păstrată într-un castel francez până în anul 1995 și a fost transformată într-o caleașcă trasă de cai, cel mai probabil după o defectare a motorului. În anul 2007, pe mașină a fost montat un motor înlocuitor Benz produs la rândul sau in jurul anului 1900. La nivel mondial mai există doar șapte astfel de exemplare.
Hurtu a fost o marca-pionier a industriei auto. Înființată în 1880 în orașul francez Albert (departamentul Somme) de Auguste-Jacques Hurtu, Victor-Joseph Hautin și Jean-Charles-Emile Diligeon, compania care a produs mașini sub această marcă s-a numit inițial Hurtu, Hautin et Diligeon și-a început activitatea că producător de mașini de cusut, continuând apoi cu biciclete, motociclete, iar ulterior cu mașini. Emile Diligeon a cumpărat în 1895 părțile celor doi parteneri ai săi și a redenumit compania în Diligeon et Cie, continuând să utilizeze numele Hurtu pentru produsele sale. Primul automobil Hurtu produs a fost un triciclu motorizat (1896), urmat în același an de un model Voiturette produs sub licență Leon Bollee și, în 1898, de primul model construit sub propriul design în circa 300 de exemplare.
Reorganizată sub numele de Compagnie des Autos et Cycles Hurtu în 1899, compania a mai fabricat și vehicule comerciale, mașini-unelte și o gama vastă de produse din metal, cel mai recent la Neuilly sur Seine. Această bază vastă de producție a determinat că societatea să supraviețuiască revoluției economice care a urmat după criză de pe Wall Street, din 1929, deși nu a mai fabricat autoturisme după 1930.
Extrem de rară, această mașină a fost păstrată într-un castel francez până în anul 1995 și a fost transformată într-o caleașcă trasă de cai, cel mai probabil după o defectare a motorului. Deși fără motorul original, mașină și-a păstrat multe din componentele inițiale, inclusiv rezervoarele de apă din alamă, pedala de frână, o parte din transmisia finală, sistemul de direcție și – cel mai important – plăcută cu seria de șasiu ‘160’ montată original de producător. Spre sfârșitul secolului XIX, automobilele franceze aveau obligatoriu o plăcută la vedere cu numele proprietarului, adresa și profesia acestuia, iar această plăcută a rămas și ea intactă. În anul 2007, pe mașină a fost montat un motor înlocuitor Benz produs la rândul sau în jurul anului 1900.
După restaurare, mașină a fost introdusă în Cursa de Vehicule Istorice Londra-Brighton, dedicată vehiculelor produse înainte de 1905, dar a abandonat la prima încercare. În anul următor, pe o ploaie torențială, Hurtu nu s-a mai oprit și a bifat o cursa de succes, obținând un timp bun.
Cumpărat în 2013, acest exemplar a fost solicitat, de asemenea, de un colecționar din Belgia pentru galeria să. La nivel mondial mai există doar șapte astfel de exemplare.