IGSU: 90% dintre alarmele testate sunt funcționale
În urma exercițiului ”Miercurea alarmelor”, în care au fost verificate sistemele pentru alarmearea populației în caz de dezastre, Inspectoratul pentru Situații de Urgență (IGSU) a transmis că aproximativ 90% dintre sirenele testate au fost funcționale.
Potrivit unui comunicat IGSU, dintr-un total de 7.595 de sirene electrice și electronice testate la nivel național, 6.892 au funcționat în timpul exercițiului de miercuri, 28 februarie.
În acest an, pentru marcarea celor 91 ani de Protecţie Civilă în România, IGSU a alocat o săptămână pregătirii populaţiei în situaţii de urgenţă, în perioada 24 februarie – 4 martie.
„Am organizat, atât la nivel central, cât şi la nivel local, acţiuni şi evenimente de anvergură pentru promovarea mesajului preventiv şi a măsurilor specifice tipurilor de risc, aplicabile înaintea, pe timpul şi după producerea unei situaţii de urgenţă. Am exersat împreună comportamente care într-o situaţie limită pot salva vieţi şi bunuri. Am readus în atenţia publicului campaniile naţionale de informare preventivă iniţiate de instituţia noastră încă de acum 10 ani”, transmite IGSU.
Acțiuni derulate de IGSU în cadrul Săptămânii Protecției Civile
Lansarea campaniei naţionale „Detector pentru viață”, în cadrul parteneriatului „Împreună pentru siguranţă”, încheiat în anul 2012, care dotează România cu detectoare de fum şi de monoxid de carbon pentru securitatea individuală şi de grup, este un alt proiect IGSU, într-o primă etapă, 10.000 de dispozitive urmând să ajungă în 20 de judeţe în care s-au produs cele mai multe incendii, soldate cu pierderi de vieţi.
Totodată, a fost promovată și oferta educațională destinată celor care aleg să pentru o carieră în domeniul militar, fiind furnizate informații celor care își doresc să pargurgă programele de pregătire, pentru ca ulterior să poată însoți echipajele operative la misiuni de stingere și de prim-ajutor.
În plus, IGSU a relansat și platforma națională de pregătire pentru situații de urgență www.fiipregătit.ro, astfel încât accesul cetățenilor la informațiile educativ-preventive de interes (ghiduri, campanii etc.) să fie mult mai facil, inclusiv prin optimizarea unui ChatBot care permite relaționarea directă cu utilizatorii prin furnizarea răspunsurilor la întrebările adresate.