Ilie Bolojan: Campania PNL pe TikTok, deturnată pentru promovarea lui Călin Georgescu
Ilie Bolojan, liderul Partidului Național Liberal, a declarat luni, pentru Digi24, că PNL nu a finanțat o campanie pe TikTok pentru promovarea lui Călin Georgescu, candidat independent la alegerile prezidențiale din noiembrie 2024.
Potrivit acestuia, profilul de candidat prezidențial, conceput inițial pentru Nicolae Ciucă și centrat pe promovarea valorilor tradiționale ale partidului, a fost deturnat în timpul campaniei.
„Ceea ce ați spus nu este corect. Banii PNL nu au fost folosiți pentru promovarea lui Călin Georgescu. La începutul perioadei de precampanie, am încercat să construim un profil de candidat prezidențial care să se suprapună valorilor susținute de partid – tradiție, familie, valori europene. Problema a apărut când acest profil a fost deturnat și utilizat pentru a-l promova pe altcineva”, a explicat Bolojan.
Campania a fost realizată prin firma Kensington Communication, care a colaborat cu influenceri pe platforma Fame Up pentru a promova mesajele PNL. Hashtag-ul inițial al campaniei, „#echilibrusiseriozitate”, a fost înlocuit cu „#echilibrusiverticalitate”, acesta din urmă fiind asociat cu Călin Georgescu. Bolojan a precizat că această modificare a fost făcută fără știrea partidului și că firma Kensington a depus o plângere penală pentru a investiga incidentul.
Impact financiar și moral asupra PNL
În urma unui control efectuat de ANAF, a reieșit că fondurile PNL au fost folosite pentru această campanie, însă destinația finală a fost alterată. „Noi, cel puțin din punct de vedere moral, dar și financiar, ne simțim afectați. Resursele noastre trebuiau să promoveze valorile și candidatul PNL, nu altceva. A fost o situație insidioasă și anormală”, a declarat liderul liberal.
Firma Kensington, care a gestionat campania, a confirmat că va depune o plângere penală pentru a cerceta deturnarea profilului și utilizarea abuzivă a mecanismelor online. Potrivit site-ului Snoop.ro, ANAF a constatat că 130 de influenceri au fost implicați în promovarea inițiativelor de pe TikTok, dar direcția finală a mesajelor a fost modificată, afectând obiectivele PNL.
Bolojan a adăugat că deturnarea campaniei a fost descoperită abia după încheierea acesteia și că situația a creat o stare de disconfort în interiorul partidului. „Nu știu cum s-a întâmplat acest lucru, dar nu cred că este normal. Cu resursele limitate pe care le avem, este inacceptabil ca o astfel de situație să se întâmple.”