Nu pot fi plătite lucrările la Podul Grant
Constructorul care a efectuat lucrările de consolidare la Podul Grant și care mai are încă destule de făcut pentru a putea spune că Podul este gata nu poate fi plătit din motive de procedură. Primarul General spune că are banii, dar o Ordonanță nu-i dă voie să facă plățile. Nicușor Dan apelează la bunăvoința și înțelegerea constructorului.
„Vrem să…sperăm să avem îngăduința constructorului. Afectează, exact pe această lucrare de investiție, ordonanța spune că noi putem să plătim, în lunile noiembrie și decembrie, media lunilor ianuarie – septembrie. În ianuarie – septembrie nu s-a facturat pe această lucrare. S-a facturat 1 milion, în octombrie și urmează să vină, e în curs de analiză o factură de 9 milioane de lei. Deci, noi, neavând plăţi făcute, în ianuarie – septembrie, nu o să putem să plătim, conform Ordonanței, aceste lucrări, în noiembrie și decembrie. Banii sunt în cont și toată lumea știe că suntem serioși și că putem să-i plătim, imediat ce o să aprobăm bugetul pe anul viitor”, a explicat Nicuşor Dan, care a vizitat şantierul de la Podul Grant.
Nicușor Dan mizează pe înțelegerea constructorului vizavi de situația blocajului de la Primăria Capitalei generat de o ordonață care prevede că bugetul Primăriei Municipiului București este aprobat, de obicei, de către Consiliul General al Municipiului București în luna martie și abia după aprobarea bugetului pot fi efectuate plățile către furnizorii de lucrări și servicii. În acest context, lucrările de consolidare începute luna aceasta la Podul Grant nu pot fi plătite în noiembrie sau decembrie și nici în ianuarie și februarie. Adică patru luni de zile, de aici înainte, constructorul ar trebui să lucreze pe banii lui și să finalizeze lucrările de pe pod. Altfel spus, bucureștenii au ajuns la mila constructorului care dacă vrea face, dacă nu poate justifica oricând întârzierile fiindcă oricum nu a primit niciun leu pentru ceea ce a muncit
La acest moment, constructorul a decopertat calea de rulare și a descoperit, între hidroizolație și beton, un strat de ciment de circa 5 centimetri grosime, turnat la reabilitarea din anul 2000. Cuva liniei de tramvai a fost și ea înlăturată, pe circa jumătate din lungimea Podului Grant. După ce va fi înlăturat stratul de ciment de 5 centimetri de pe toată suprafața, se vor efectua lucrările de consolidare a părții superioare a pasajului, iar, apoi, va fi refăcută hidroizolația, care va fi una continuă, atât în zona liniei de tramvai, cât și în cea a carosabilului, pentru a preveni infiltrarea apei și degradarea betonului. Dedesubtul pasajului se lucrează la consolidarea stâlpilor de rezistență și se va trece și la consolidarea grinzilor. Lucrarea este așadar amplă și dificilă, iar constructorul își va vedea banii cu întârziere. În aceste condiții, edilul șef îndrăznește să fie optimist și să spere că circulația pe Podul Grant se va relua în martie 2024 așa cum a anunțat recent.