În ce stadiu se mai află prima autostradă construită de chinezi. Când va fi gata Lotul 3 al A0 Nord
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/03/scriosteanu-pe-lotul3-A0-nord15.jpg)
Noi imagini cu lucrările care se execută pe Autostrada București (A0) Nord au fost postate marți, pe Facebook, de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu. Acesta a vizitat șantierul lotului 3 Afumați – Pantelimon, unde antreprenor este China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC). Aici, stadiul lucrărilor pe lotul Afumați – Cernica aflat în grija chinezilor a trecut de 35%. De lucrări se ocupă însă firma Baxcom din România, subcontractată de CCECC.
Prima autostradă din România construită de chinezi (în calitate de antreprenori generali) a depășit un grad de execuție de 35%. Vorbim de lotul 3 Afumați – Pantelimon al A0 Nord (8,6 km), pe care au fost dați în trafic, în decembrie 2025, primii 2,3 km (tronsonul cuprins între A3 și DN2, cu descărcare provizorie în DN2).
Secretarul de stat în Transporturi, Irinel Ionel Scrioșteanu, a vizitat marți șantierul lotului 3 al A0 Nord și a prezentat stadiul lucrărilor.
Potrivit acestuia, stadiul lucrărilor este următorul:
- Au fost montate grinzile prefabricate (36 bucăți, 15 m și 21 m) la pasajul pe bretea peste autostradă de centura (km 40+850), nod rutier cu DN2;
- Se lucrează la elevațiile pasajului pe bretea peste autostradă (km 39+612);
- La pasajul pe autostradă peste DN2 București – Urziceni, (km 40+134) au fost finalizate lucrările de infrastructură, au fost aduse toate grinzile prefabricate în șantier (64 buc de 40 m ) și se execută lucrări pregătitoare pentru montarea acestora. Suplimentar, s-a început aprovizionarea cu predale prefabricate în șantier. Pasajul peste DN2 are 8 deschideri;
- La pasajul pe DC27 peste autostradă (km 41+750) se lucrează la execuția ultimilor piloti forați;
- La pasajul pe DJ300 peste autostradă (km 42+938) a fost finalizată execuția pilotilor forați, iar în prezent se lucrează la armarea și betonarea radierelor (pasaj cu 4 deschideri);
- La pasajul pe autostradă de peste CF 800 București – Constanța și DE (km 45+432) se lucrează la execuția radierelor (26 bucăți). Pasaj cu 12 deschideri;
- La pasajul pe DN3 peste autostradă (km 47+540) au fost demarate lucrările pentru relocarea utilităților (electrice, telecomunicații, alimentare cu gaze, alimentare cu apă și canalizare) din zona pasajului, în vederea eliberării amplasamentului pentru a se putea începe lucrările de forare, armare și turnare a piloților.
Prima autostradă construită de chinezi are un ritm bun de execuție
De asemenea, continuă lucrările de decopertare vegetală și stabilizare a terenului de fundare, se lucrează la execuția celor 26 podețe și se execută lucrări de umpluturi cu pământ stabilizat, fiind executați 245.000 mc din volumul total. „Reamintesc faptul că la finalul anului trecut am dat în trafic un tronson de autostradă aferent acestui lot, cuprins între A3 și DN2, cu descărcare provizorie în DN2, care permite circulația la nivel de autostradă în partea de nord a Capitalei și județului Ilfov, între DN1 – A3 – DN2, fără să mai tranzităm actuala Centură a Capitalei, ocolind astfel U.A.T.-urile Afumați, Ștefăneștii de Jos, Tunari, Otopeni“, a transmis Irinel Ionel Scrioșteanu.
Oficialul de la Transporturi a apreciat că lucrările se derulează într-un ritm bun pe acest lot din A0, însă ele trebuie accelerate în zona DN3 „pentru a nu deveni un punct sensibil al șantierului“.
Traseul lotului 3 al A0 Nord se desfășoară pe teritoriul județului Ilfov, între DN2 – în dreptul localității Afumați, și DN3, în zona Cernica, și are o lungime de 8,6 km. Pe 5 decembrie 2024, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a deschis circulația pe primul tronson (2,3 km) din lotul 3 al A0 Nord, construit de compania chineză CCECC. Se circulă acum pe semi-inelul nordic al A0, între DN1, A3 și DN2, pe o distanță de aproximativ 20 kilometri.
Autostrada București (A0) Nord – lot 3 Afumați – Pantelimon
Antreprenor: CHINA CIVIL ENGINEERING CONSTRUCTION CORPORATION LTDS
Lungime: 8,6 km;
Data semnare contract: 4.04.2023;
Durată contract: 12 luni proiectare, 18 luni execuție;
Valoare contract: 397,99 de milioane de lei fără TVA;
Sursa de finanțare: fonduri europene nerambursabile
Citește și: Umbrărescu mai preia un lot dificil de autostradă! Are de construit 19 tuneluri și 63 de poduri și viaducte