În ciuda suprataxelor UE, marii producători auto nu ţin pasul cu chinezii de la SAIC, cel mai penalizat constructor din China
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/04/mg-motor-mg4-electric-trophy-extended-range-113-66cde8c614e8c.jpg)
Unul dintre cei mai influenți gânditori economici ai secolului al XIX-lea, Frederic Bastiat, cunoscut pentru promovarea principiilor liberalismului clasic și pentru apărarea pieței libere împotriva intervenționismului statal, spunea: „Când mărfurile nu trec granițele, o vor face soldații″. Se pare că nu există motive de îngrijorare pentru escaladarea militară a războiului comercial, pentru că automobilele constructorilor din China trec frontierele cu pedala de acceleraţie apăsată la podea, în ciuda suprataxelor impuse de Uniunea Europeană.
Vânzările SAIC, cel mai penalizat constructor din China, au crescut cu 74% în martie şi cu 52% pe primul trimestru, pe piaţa UE. Niciun alt producător nu a ţinut pasul cu SAIC
Când Comisia Europeană a decis să impună suprataxe maşinilor din China, cotele suplimentare fiind diferenţiate în funcţie de producător, SAIC a fost cel mai penalizat constructor chinez, cu o taxă suplimentară de 35,3%.
SAIC este unul dintre cei mai mari producători de automobile din China. Compania deține un portofoliu diversificat de mărci, atât proprii, cât și în parteneriate strategice, una dintre mărcile cele mai cunoscute fiind MG.
Cele mai recente statistici oficiale ale Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) arată însă că vânzările SAIC în UE au crescut cu 74,4% în luna martie 2025 şi cu 52,3%, cumulat, în primul trimestru al anului în curs.
Chiar dacă în temeni de volume de vânzări în UE, livrările SAIC în UE sunt de câteva ori mai mici decât cele ale Volkswagen, Skoda, Peugeot sau Renault, niciun alt producător auto nu a reuşit să ţină pasul cu acest ritm de creştere a vânzărilor.
SAIC a vândut în primul trimestru 52.508 automobile în UE, în creştere cu 52,3% faţă de primele trei luni ale anului 2024. Pentru comparaţie, iată cum au evoluat alţi mari producători:
- Volkswagen – plus 9,8%
- Audi – plus 0,8%
- Skoda – plus 0,1%
- Porsche – minus 26%
- Peugeot – minus 1,7%
- Fiat – minus 22,6%
- Dacia – plus 0,8%
- BMW – 0%
- Mercedes – minus 6,2%
- Kia – minus 6,9%
- Volvo – minus 20,1%
- Suzuki – minus 14,8%
- Tesla – minus 45%
- Mitsubishi – minus 44,9%
- Jaguar – minus 58%