În pandemie, mulți copii au pierdut aproape un sfert de an școlar
Potrivit unui studiu realizat pe baza datelor din 15 țări, copiii au pierdut, în medie, echivalentul unui sfert de an școlar din cauza închiderii școlilor în perioada pandemiei.
Astfel, numeroși copii au înregistrat întârzieri semnificative în procesul de învățare fără a reuși să recupereze, potrivit unui important studiu publicat de revista Nature Human Behaviour, transmite 20Minutes.
Aceste concluzii alarmante confirmă teama că pandemia a provocat importante probleme în procesul de învățare, subliniază acest studiu bazat pe aproximativ patruzeci de analize efectuate în aproape 15 țări din Europa, Statele Unite și Africa de Sud.
Potrivit cercetătorilor, există importante disparități, în special în funcție de mediul de unde provin copiii. Cei mai dezavantajați din punct de vedere social sunt și cei care au acumulat cele mai multe întârzieri în procesul de învățământ.
Această criză din învățământ este o una a inegalităților, a subliniat într-o conferință de presă Bastian Betthauser, principalul autor al studiului.
Aceste întârzieri sunt consecința măsurilor luate la începutul pandemiei, în 2020, pentru a limita propagarea virusului. În numeroase țări, s-a procedat la izolare și închiderea școlilor.
Chiar dacă întârzierile se limitează la câteva luni, totuși consecințele sunt majore, spune Bastian Betthauser. Educația este unul dintre factorii, poate principalul, care influențează debutul în plan profesional, reușita pe piața muncii, capacitatea de a-și asigura existența, mai spune acesta.
Unele din rezultatele studiului – care constituie cel mai complet studiu pe acest subiect chiar dacă are mari lipsuri în privința situației din țările sărace – conturează o imagine asupra acestor întârzieri în procesul de învățământ din perioada pandemiei. Aceste întârzieri par să fie mai mari la disciplina matematică ții mai reduse la disciplina limbă și literatură.