Studiu: În plină pandemie, românii au început deja cumărăturile de Crăciun
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2020/10/craciun.jpg)
Chiar dacă suntem în luna octombrie și suntem în plină pandemie românii se pare că au început deja cumpărăturile pentru sezonul de iarnă.
Un studiu realizat de un magazin on-line arată că românii și-au mărit bugetul pentru cumpărăturile de iarnă cu 3%.
Un procent de 5% dintre români au început încă din luna octombrie să cumpere cadouri de Crăciun.
„Românii îşi vor creşte bugetul de cumpărături în acest sezon de iarnă cu 3%, iar 5% dintre ei au trecut deja la achiziţionarea de cadouri pentru sărbători începând din luna octombrie. În ceea ce priveşte bătălia sexelor, femeile au ‘furat’ startul şi s-au apucat devreme de cumpărături de cadouri. Mai exact 32% dintre femeile intervievate spun că au început shopping-ul de sărbători, în timp ce doar 9% dintre bărbaţi au făcut acelaşi lucru. În timp ce majoritatea bărbaţilor şi femeilor spun că aşteaptă încă să cumpere cadouri, 15% dintre femei şi 25% dintre bărbaţi spun că anul acesta nu vor cumpăra nimic. Familiile tinere sunt printre cele care au făcut deja cumpărăturile de sărbători. Dintre familiile care şi-au deschis deja portofelele, 23% au cinci sau mai mulţi membrii, iar 37% au copii cu vârsta sub 12 ani. Doar 15% dintre familiile cu doar un copil sau fără copii au făcut cumpărături de sărbători până în prezent”, declară Cata Simion, CEO www.negociat.ro.
Un procent de 26% dintre familii plănuiesc să cheltuie între 200 şi 400 de lei.
„Merită menţionat că 16% dintre familiile care câştigă sub 4.000 de lei lunar spun că intenţionează să cheltuie mai mult ca anul trecut, comparativ cu 8% dintre familiile care câştigă peste 5.000 de lei lunar care spun acelaşi lucru. Când urmărim pe ce dau banii cumpărătorii în acest sezon, în vânzările on-line, jucăriile şi electronicele sunt în topul preferinţelor, în timp ce felicitările de sezon sunt şi ele foarte bine vândute. Precizăm că shopping-ul on-line ar putea avea o creştere importantă în acest an, fiind preferat de cumpărătorii tineri care folosind smartphone-ul, tableta, laptop-ul sau calculatorul pot găsi rapid şi eficient ce îşi doresc”, susţin specialiştii în E-Commerce de la Negociat.ro.
Din cauza pandemiei de coronavirus retailerii români s-au confruntat cu o scădere a volumului de vânzări, mai ales în mediul offline.