Studiu: În plină pandemie, românii au început deja cumărăturile de Crăciun
Chiar dacă suntem în luna octombrie și suntem în plină pandemie românii se pare că au început deja cumpărăturile pentru sezonul de iarnă.
Un studiu realizat de un magazin on-line arată că românii și-au mărit bugetul pentru cumpărăturile de iarnă cu 3%.
Un procent de 5% dintre români au început încă din luna octombrie să cumpere cadouri de Crăciun.
„Românii îşi vor creşte bugetul de cumpărături în acest sezon de iarnă cu 3%, iar 5% dintre ei au trecut deja la achiziţionarea de cadouri pentru sărbători începând din luna octombrie. În ceea ce priveşte bătălia sexelor, femeile au ‘furat’ startul şi s-au apucat devreme de cumpărături de cadouri. Mai exact 32% dintre femeile intervievate spun că au început shopping-ul de sărbători, în timp ce doar 9% dintre bărbaţi au făcut acelaşi lucru. În timp ce majoritatea bărbaţilor şi femeilor spun că aşteaptă încă să cumpere cadouri, 15% dintre femei şi 25% dintre bărbaţi spun că anul acesta nu vor cumpăra nimic. Familiile tinere sunt printre cele care au făcut deja cumpărăturile de sărbători. Dintre familiile care şi-au deschis deja portofelele, 23% au cinci sau mai mulţi membrii, iar 37% au copii cu vârsta sub 12 ani. Doar 15% dintre familiile cu doar un copil sau fără copii au făcut cumpărături de sărbători până în prezent”, declară Cata Simion, CEO www.negociat.ro.
Un procent de 26% dintre familii plănuiesc să cheltuie între 200 şi 400 de lei.
„Merită menţionat că 16% dintre familiile care câştigă sub 4.000 de lei lunar spun că intenţionează să cheltuie mai mult ca anul trecut, comparativ cu 8% dintre familiile care câştigă peste 5.000 de lei lunar care spun acelaşi lucru. Când urmărim pe ce dau banii cumpărătorii în acest sezon, în vânzările on-line, jucăriile şi electronicele sunt în topul preferinţelor, în timp ce felicitările de sezon sunt şi ele foarte bine vândute. Precizăm că shopping-ul on-line ar putea avea o creştere importantă în acest an, fiind preferat de cumpărătorii tineri care folosind smartphone-ul, tableta, laptop-ul sau calculatorul pot găsi rapid şi eficient ce îşi doresc”, susţin specialiştii în E-Commerce de la Negociat.ro.
Din cauza pandemiei de coronavirus retailerii români s-au confruntat cu o scădere a volumului de vânzări, mai ales în mediul offline.