În timp ce președintele Baciu de la CNPP promite că pensionarii primesc noile decizii de recalculare acasă, Oficiile Poștei Române gem de aglomerație.

Publicat: 05 sept. 2024, 21:38, de George Andrei, în SOCIAL , ? cititori
În timp ce președintele Baciu de la CNPP promite că pensionarii primesc noile decizii de recalculare acasă, Oficiile Poștei Române gem de aglomerație.

Poveștile de adormit copiii, declarațiile președintelui Casei Naționale de Pensii Publice, Aurel Baciu, cum că noile decizii de pensii recalculate vor fi aduse de poștaș, sunt contrazise de realitate, iar pensionarii din multe sectoare ale Bucureștiului, în special 1,2 și 3, sunt puși pe drumuri, să facă sluj, umili, în fața ,,marilor” funcționari poștali. 

Pensionarii stau la cozi interminabile, și timpii de așteptare la ghișeu sunt greu de descris, în incinte meschine, fără aer condiționat, sau măcar cu un scaun pentru persoanele cu probleme.

În loc să aducă la domiciliul pensionarului plicul cu decizia de la CNPP, poștașii bat drumul degeaba cu avize de înștiințare, pe care le lasă în cutia poștală, și prin care pensionarii sunt chemați să ridice de la Oficiul postal plicul cu documentele trimise de Casa de Pensii.

La Oficiul Poștal 30, din Sectorul 2, sector cu sute de pensionari, avizele sunt lăsate te miri pe unde și nu mai sunt găsite de pensionari, în încurcăturile frecvente pe care le fac poștașii de aici, unii ieșiți la pensie, dar reangajați, din lipsă de personal.

Diriginta Oficiului Poștal 30, Popa Carmen Cătălina nu a putut fi contactată, numărul de telefon al oficiului fiind fictiv. Nu am reușit să obținem lămuriri legate de această șituație, sau de comportamentul total anacronic al factorilor angajați curent, sau al colaboratorilor aflați în pensie, și cărora le-a fost prelungită perioada de activitate. Într-un târziu a răspuns la telefon, și a spus că ,,o să ia măsuri”.

Comportamentul agresiv al acestora pe teren ar trebuie să nu îi fie străin dirigintei Popa, și cu atât mai puțin directorului general al Poștei Române, Valentin Ștefan, care ar trebui să ia măsurile ce se impun.

Un caz concret este al unui pensionar din sectorul 2, care discuta, în timp ce aștepta la coadă, și care explica cum poștărița din zona de străzi arondată a venit la ușă și a început să bată cu pumnii și piciorele, să-i deschidă proprietarul, pentru a-i înmâna, stupoare, un plic în care se afla ordinea de zi a unei ședințe de bloc a locatarilor !!??.

Ce mare importanță avea această corespondență, față de plicul cu decizia de pensie, pe care poștărița trebuie să-l aducă cu prioritate ? Și pe care, de fapt, nici nu l-a adus.

Ce logică de organizare a muncii de către diriginta Popa este aceasta ?

Mai mult, pensionarul ne spune că primește pensia pe card, în data de 12 ale lunii, iar talonul de pensie nu vine niciodată la timp, uneori chiar și peste două săptămâni după această dată.

Oficianții poștali din Oficiul 30 s-au eschivat să dea amănunte despre aceste întârzieri și păreau că au teamă să vorbească despre șefa lor.

Altă minciună, contrazisă de realitate, este promovată pe pagina web a Poștei Române, în 15 august.

,,10.000 de poștași au plecat pe teren încă de la primele ore ale dimineții pentru a înmâna documentele mult așteptate beneficiarilor. În următoarele două săptămâni, factorii poștali vor distribui toate cele aproximativ 4,6 milioane de documente, cu o medie de 500.000 de plicuri înmânate zilnic. Poștașii sunt liantul principal în acest proces, dovedind întotdeauna profesionalism în astfel de proiecte majore și punând mai presus de toate grija față de clienții noștri”.

O mascaradă pe banii publici, Poșta Română fiind companie de Stat.

Mai marii Poștei Române, în loc să facă programe de instruire și educare a personalului în munca cu publicul, anunță că ,,au achiziționat uniforme noi pentru poștași, realizând o investiție de 5 milioane de lei”.

Mare investiție au realizat, pe principiul ,,lupul își schimbă blana, dar năravul, ba”, când comportamentul personalului este lamentabil.

Auzi formulă de promovare: ,,Noile uniforme ale poștașilor sunt menite să asigure atât confortul angajaților, cât și identitatea de brand și profesionalism în domeniul de activitate”.

Dar confortul publicului unde este, domnule director, la ce ,,profesionalism” se pot aștepta cetățenii, din partea poștașilor pe care îi păstoriți ? Când aceștia bat cu pumnii și picioarele în ușa unui pensionar, poate cu afecțiuni de auz.

Este știut și faptul că poștașul așteaptă ,,șpaga”, devenită cutumă, care nu este mai mică de 10 lei, când aduce pensia la adresă.

Așa-zisul lider al serviciilor poștale din România se laudă și cu procesul de digitalizare și retehnologizare a rețelei poștale, demarând procedura de achiziție pentru 2.000 de stații de lucru AiO (ALL in One).

Poșta Română cheltuie din banul public 8 milioane de lei, pentru așa-zisa informatizare.

Ce stații AiO vreți să cumpărați, domnule Ștefan, când calculatoarele preistorice din oficiile poștale abia se mișcă, iar plata cu cardul este o pretenție prea mare a clienților?

Știați că oficiile poștale nu acceptă plata cu cardul ? În schimb, promovează și vând monede, chipurile acoperite cu aur, emise de societăți din provincie, cel puțin dubioase, care își distribuie afacerile prin Poșta Română.

Tot pe pagina de internet a instituției, laudele, fără acoperire, continuă.

Reamintim cele mai importante investiții realizate în cadrul celui mai amplu proces de modernizare din ultimii 3 ani:

  1. Realizarea de achiziții importante:
    • Servere, peste 5.000 de calculatoare și laptopuri, 1.000 de scannere și multe altele.
    • 250 de autovehicule noi;
    • 9.000 de dispozitive mobile;
    • mașini de numărat și sortat bani;
    • echipamente de scanare, împlicuire, arhivare; am recâștigat mulți clienți pierduți în ultimii ani;
    • 20 de scannere mobile de mare capacitate pentru ușurarea salariaților.

Unde sunt, domnule director, toate acestea, că oficiantele șcriu tot cu pixul și creionul ?