Încă o autostradă unde constructorii se calcă pe picioare. Lotul care asigură legătura cu Serbia, asaltat de oferte

Publicat: 26 feb. 2025, 17:46, de Marian Apipie, în Transporturi , ? cititori
Încă o autostradă unde constructorii se calcă pe picioare. Lotul care asigură legătura cu Serbia, asaltat de oferte
Încă o autostradă unde constructorii se calcă pe picioare. Lotul care asigură legătura cu Serbia, asaltat de oferte

Autostrada din România care a atras cei mai mulți constructori în cursa pentru a obține lucrările de proiectare și execuție este, de departe, A9 Timișoara – Moravița. CNAIR a împărțit cei 70 km ai drumului de mare viteză care va fi construit în județul Timiș în două loturi și ambele au stârnit un interes imens. După ce pentru lotul 1 Remetea Mare – Jebel (35,67 km) au fost depuse recent nouă oferte, majoritatea de la antreprenori din Turcia, și lotul 2 Jebel – Moravița (33,49 km) a fost luat cu asalt.

Putem vorbi, astfel, de încă o autostradă unde constructorii se calcă pe picioare, după ce pentru lotul dintre Jebel și Moravița, care asigură legătura cu Serbia, au fost depuse nu mai puțin de 10 oferte.

Potrivit ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, constructori din România, Italia, Bulgaria, Turcia și Ucraina au depus astăzi oferte pentru construcția Lotului 2 al Autostrăzii Timișoara – Moravița (A9). Noul lot de autostradă, dintre Jebel și Moravița, va avea o lungime de 33,49 km, iar pe traseu se vor construi:

  • un pod (560 m) peste CF124 Timișoara – Reșița și DN 58B;
  • două Spații de servicii;
  • două parcări de scurtă durată;
  • un Centru de Întreținere și Coordonare (CIC);
  • două noduri rutiere (Nod rutier DN 58B Voiteg și Nod rutier Moravița).

Spațiile de servicii și parcările vor fi dotate cu infrastructura necesară montării unor stații pentru încărcarea autovehiculelor electrice. Valoarea contractului este de 4,23 miliarde de lei (fără TVA), iar finanțarea este asigurată prin Programul Transport 2021-2027. Câștigătorul licitației, pentru care s-au depus astăzi 10 oferte, va avea la dispoziție 36 de luni pentru construcția celui de al doilea lot al Autostrăzii Timișoara – Moravița (12 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru faza de execuție).

Încă o autostradă unde constructorii se calcă pe picioare. Cine sunt cei 10 ofertanți

Dintre cei care s-au înscris la licitația pentru proiectarea și execuția lotului Jebel – Moravița sunt constructori care au mai executat sau au în executare drumuri de mare viteză în România, cu ar fi austriecii de la PORR, prezenți pe Secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș a A1 Sibiu – Pitești, sau italienii de la WeBuild, care vor finaliza Secțiunea 5 Curtea de Argeș – Pitești a A1 și lucrează și la Secțiunea 3 Cornetu – Tigveni a aceleiași autostrăzi. Și turcii de la Makyol, cu lucrări complexe de infrastructură rutieră în România, s-au prezentat la această licitație.

Iată care sunt cei 10 ofertanți, potrivit directorului general al CNAIR, Cristian Pistol:

  1. PORR CONSTRUCT SRL (Romania)
  2. Asocierea STRABAG SRL – CONSTRUCTII ERBASU SA (Romania)
  3. WEBUILD SPA – MILANO (Italia)
  4. Asocierea AUTOMAGISTRAL PIVDEN SRL (lider) – PRECON TRANSILVANIA S.R.L. (Ucraina – Romania)
  5. Asocierea DANLIN XXL SRL (lider) – ANTREPRIZA DE CONSTRUCTII DRUMURI SI AUTOSTRAZI SRL –– GROMA HOLD EOOD – EVROPEISKI PATISHTA AD (Romania – Bulgaria)
  6. Asocierea DRUMURI SI PODURI BANAT S.R.L. – MAXAGRO CENTER SRL (Romania)
  7. KALYON INSAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (Turcia)
  8. KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia)
  9. Asocierea MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. (lider) – CBI CONSTRUCTII, TURISM & INVESTITII S.R.L. (Turcia – Romania)
  10. Asocierea MAPA INSAAT VE TICARET A.S. (lider) – GUNAL INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Turcia)

Contractul prevede inclusiv construcția pe traseul noului lot de autostradă a 19 structuri, printre care un pod de peste CF124 (Timișoara – Reșița și DN58B), în lungime de 560 de metri.

Citește și: „Furnicarul UMB“ s-a pus în mișcare și a acaparat un lot de autostradă! Imagini spectaculoase (VIDEO)