Încă trei secțiuni de autostradă, cu o lungime totală de 63,66 km., au contracte semnate
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că nu este o premieră faptul că la semnarea contractelor pentru obiective de infrastructură rutieră sunt prezenți mai mulți parlamentari „aproape de la toate partidele”.
Premierul Marcel Ciolacu, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, și șeful CNAIR, Cristian Pistol au participat la semnarea a trei contracte pentru obiective de infrastructură rutieră: Tronsonul 4 al Autostrăzii Sibiu-Făgăraş (16,26 km) şi drum de legătură cu DN1 (5,6 km), Lotul 1 al Autostrăzii A0 Nord (17,5 km), Secţiunea Leghin- Târgu Neamţ din Autostrada A8 (30 km).
Cu acest prilej, ministrul Grindeanu i s-a adresat șefului său: „Nu este o premieră. În urmă cu patru luni, când s-au semnat ultimele contracte pe A7, iarăși au fost parlamentari aproape de la toate partidele, nu doar din arcul guvernamental, ceea ce arată un semn de însănătoșire și dorința oamenilor de a avea infrastructură. Vreau să le mulțumesc tuturor celor care au contribuit pentru A8, pentru realizarea acestui proiect, și să știți că, înainte de oamenii politici, aș vrea să mulțumesc și societății civile. A avut un rol extrem de important pentru A8. (…) Sunt în sală prezenți foarte mulți parlamentari și nu numai, sunt și primari, prefecți din Moldova. Acest lucru arată interesul pentru acest proiect, un interes legitim”, a spus Sorin Grindeanu.
Cine va construi cele trei loturi de autostradă
Valoarea însumată a celor trei contracte, finanțate prin fonduri europene (#PNRR și #PT), este de 3,56 miliarde de lei (fără TVA).
”După mai bine de 4 ani de la lansarea în licitație și după soluționarea tuturor contestațiilor, am semnat contractul pentru proiectarea și execuția ultimului dintre cele 7 loturi ale Autostrăzii de #Centură a Municipiului #București (100,7 km).
Lotul 1 al #A0 Nord (#Joița – #Corbeanca) cu o lungime de 17,5 km va fi construit de Asocierea Impresa Pizzarotti în termen de 34 de luni (12 luni proiectare și 22 de luni execuție), pentru suma de 815,07 milioane de lei (fără TVA). Proiectul finanțat prin PT, trebuie finalizat în anul 2026.
Prin PT este asigurată și finanțarea pentru construcția celor 16,26 km ai Tronsonului 4 al Autostrăzii #Sibiu – #Făgăraș, parte a #A13.
Contractul semnat tot astăzi reprezintă înca un pas important pentru construcția autostrăzii care va asigura legătura între #Sibiu și #Bacău (A13) și care va avea o lungime totală de 297,04 km.
Asocierea turcă Makyol– Yapi are la dispoziție 48 de luni pentru a proiecta și executa lucrările pe cei 16,26 de km ai lotului de autostradă care va face legătura între localitatea Sâmbăta de Sus (#DJ105B) și Municipiul Făgăraș dar și a Drumului Expres, în lungime de 5,6 km, care va asigura legătura cu #DN1.
Contractul în valoare de 1,19 miliarde de lei (fără TVA) prevede 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție și trebuie să fie finalizat în anul 2027.
Și tot astăzi am semnat primul contract pentru construcția unei secțiuni a #A8, dar și primul contract finanțat prin PNRR pe #AutostradaUnirii.
Secțiunea 3 (#Leghin – #TârguNeamț) are o lungime de 29,9 km, o valoare contractuală de 1,56 miliarde de lei (făra TVA) si trebuie finalizată în anul 2026 de Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade.
Durata contractului este de 30 de luni, dintre care 6 luni proiectare și 24 de luni execuție”, a declarat Cristian Pistol, șeful CNAIR.