Încep exproprierile pe traseul drumului expres Galați – Brăila
Guvernul României anunță că încep exproprierile pe traseul drumului expres ce ar urma să lege Galațiul de Brăila. În total, suma alocată este de 5,1 milioane de lei iar banii ar urma să fie transferați în cel mult 30 de zile de la data solicitării.
Pe agenda ședinței de Guvern de miercuri se află o hotărâre ce vizează exproprierea în cazul terenurilor ce ar urma să deservească traseul noului drum expres.
„Se aprobă declanșarea procedurii de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ”Drum expres Brăila – Galaţi”, aflate pe raza municipiului Brăila și localitatea Vădeni, din judeţul Brăila, respectiv pe raza municipiului Galaţi, din județul Galaţi”, se arată în proiectul actului guvernamental.
Expropriator este statul român, prin Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor, prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A.
Conform documentului, sumele individuale estimate, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere, sunt în cuantum de 5.140 mii lei și sunt alocate de la bugetul de stat.
„Sumele individuale se virează de către Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor în termen de cel mult 30 de zile de la data solicitării acestora, într-un cont bancar deschis pe numele Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A. la dispoziția proprietarilor de imobile proprietate privată, situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică de interes național”, se mai arată în document.
111 milioane de euro pentru 11 km de drum
Drumul expres Galați – Brăila a fost aprobat în ședința de guvern din septembrie 2008, în mandatul lui Emil Boc, dar a intrat în licitație abia la sfârșitul anului trecut.
Valoarea estimată a celor 11 km este de 111 milioane de euro. Șoseaua va avea câte două benzi pe sens, va fi proiectată pentru viteza de 120 km/h. De-a lungul traseului vor fi construite două poduri peste canale de irigații și două viaducte (câte unul pe sens) peste digul de apărare pentru ape mari al râului Siret, peste calea ferată și peste răul Siret. Primul viaduct va avea o lungime de 845 de metri și peste râu drumul expres va trece pe un pod hobanat de 290 de metri. Al doilea viaduct va avea o lungime de 389 de metri, iar traversarea râului Siret se va face printr-un pasaj de 120 de metri.