Incident aviatic: Avion Wizz Air București-Abu Dhabi, aterizare neplanificată la Ankara
Un avion Wizz Air care opera sâmbătă zborul București–Abu Dhabi a fost redirecționat din estul Turciei și a aterizat la Ankara din motive necunoscute, informează Boarding Pass.
Airbusul A321neo, cu înmatricularea 9H-WDY, aparținând Wizz Air și care efectua sâmbătă zborul București–Abu Dhabia fost reținut la sol timp de aproximativ 90 de minute înainte de a-și relua traseul spre destinația finală.
Posibile cauze ale aterizării avionului la Ankara
Deși oficialii nu au oferit detalii, publicația de specialitate sugerează Boarding Pass că ar putea fi vorba despre o urgență medicală. Incidentul a provocat întârzieri și pentru zborul de retur Abu Dhabi–București, afectând programul pasagerilor.
După intervenția necesară la Ankara, aeronava și-a reluat cursa spre Emiratele Arabe Unite, asigurând astfel finalizarea călătoriei pasagerilor aflați la bord. Rămâne de văzut dacă compania va oferi informații suplimentare privind natura incidentului.
Wizz Air a adus la sol, recent, mai multe avioane pentru verificări la motor
Recent, Wizz Air anunța că readuce a doua aeronavă la Craiova și dă astfel semnalul revenirii. Totul se va întâmpla din vară. După cum se știe, avioanele din flota Wizz Air dotate cu un anumit tip de motor, produs dePratt & Whitney’s, au fost retrase la sol, iar motoarele trimise la inspecție totală. Inginerii fabricantului ar fi descoperit o problemă gravă la motoarele PW1100G, care echipează avioanele de tipul A 320, A 321 Neo și A 220, și le-au băgat în service.
„A fost o problemă la producătorul de motoare, la linia de producție, dar așa cum se întâmplă în cazul autoturismelor rechemate în service, la fel s-a întâmplat și cu aceste motoare care a trebuit să fie îndepărtate de pe avioane și să treacă printr-un proces complex de verificare. Lanțul de aprovizionare nu este pregătit pentru un influx de 1000 de motoare, așa că nu au capacitatea de a îndepărta, repara și returna motoarele, iar perioada s-a extins foarte mult. De aceea, am fost obligați să ținem avioanele la sol. Wizz încă mai are 35 de avioane în această situație, dar la început au fost 50”. anunța compania.