Incident inedit la Amsterdam: Tarom forțată să achite despăgubiri prin confiscarea de combustibil

Publicat: 30 oct. 2024, 08:48, de Cristian Matache, în Transporturi , ? cititori
Incident inedit la Amsterdam: Tarom forțată să achite despăgubiri prin confiscarea de combustibil

Un avion Boeing 737 al companiei românești Tarom a plecat vineri de pe Aeroportul Schiphol din Amsterdam cu întârziere, dintr-un motiv neobișnuit. Organizația EUclaim a dispus sechestrarea combustibilului necesar pentru a forța compania aeriană să plătească despăgubiri datorate pasagerilor întârziați, conform Luchtvaartnieuws, Euclaim. 

Potrivit EUclaim, Tarom a refuzat din 2015 să onoreze cererile de compensație ale pasagerilor afectați de întârzieri, în ciuda unor decizii judecătorești favorabile acestora. Într-o încercare de a recupera sumele restante, EUclaim a obținut o hotărâre de confiscare prin intermediul unui executor judecătoresc, vizând 7.841 de litri de kerosen destinați alimentării cursei RO362, programată să decoleze spre București la ora 11:40.

Reprezentanții EUclaim au explicat că măsura a fost o ultimă soluție, după numeroase încercări legale de a obține plata despăgubirilor. Sechestrul și-a atins rapid scopul: în mai puțin de 40 de minute, Tarom a efectuat plata, iar avionul a putut pleca în jurul orei 13:00. Totuși, valoarea exactă a despăgubirilor achitate nu a fost dezvăluită.

Reacția Tarom

”Referitor la situația apărută în legătură cu zborul TAROM RO362 Amsterdam – București din data de 25 octombrie 2024, dorim să menționăm că măsura de sechestru impusă asupra combustibilului aeronavei de către o companie specializată în recuperarea compensațiilor a fost realizată fără o notificare prealabilă și fără un contact direct cu reprezentanții TAROM, nici la sediul central și nici la reprezentanța companiei din Bruxelles.

TAROM consideră că incidentul ar fi putut fi evitat dacă ar fi fost contactată pentru clarificări înainte de a se recurge la o astfel de acțiune. Suma restantă a fost transferată, iar zborul către București a fost realizat, însă au existat și sume deja achitate care au fost incluse în sechestrul impus pe aeroportul olandez. În acest moment, TAROM urmărește clarificarea detaliilor cu privire la aceste plăți deja efectuate și recuperarea sumelor care au fost dublate prin acțiunea companiei olandeze.

De asemenea, subliniem că TAROM a efectuat către această companie specializată în recuperarea compensațiilor plăți aferente unor solicitări de compensație pentru cereri de despăgubire înregistrate înainte de pandemie, în baza notificărilor primite anterior și, de asemenea, alte plăți erau deja în curs de realizare.

Asigurăm pasagerii și partenerii noștri că TAROM continuă să trateze aceste solicitări cu seriozitate și va rămâne dedicată soluționării tuturor situațiilor într-un mod echitabil și transparent.”