INCREDIBIL. Aeroportul Otopeni a ajuns feuda vătafului Bogdan Mîndrescu
Faptul că Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) nu este condus de Sorin Grindeanu ci de secretarul de stat Bogdan Mîndrescu, impus inițial cu sprijinului liderului PSD, dar care, între timp, a rămas fără susținerea liderilor PSD, nu mai este o noutate. În schimb, noutatea constă în caracatița uriașă a intereselor țesute de Mîndrescu în minister și la mai multe companii, în special la Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB).
”Lupul” Mîndrescu pus de Grindeanu paznic la ”oile”… de la CNAB
Ministrul Sorin Grindeanu a precizat recent pentru PUTEREA că ”Domnul Bogdan Stelian Mîndrescu coordonează entitățile care funcționează sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, din domeniul aviației, cu excepția Regiei Autonome „Autoritatea Aeronautică Civilă Română”, iar ”atribuțiile domnului au fost stabilite prin Ordin de Viceprim-ministru, Ministrul Transporturilor și Infrastructurii”.
Din această postură, Mîndrescu a ajuns să taie și să spânzure pe domeniul aviației, inclusiv la CNAB. Însă, faptul că el dă acum ora exactă la CNAB, este precum ai pune lupul paznic la oi. În 2018 el și-a dat, pe repede înainte, demisia din funcția de director general, după ce un raport de control a arătat că în CNAB se făceau angajări fictive, deplasări de lux și se dădeau prime ilegale.
Adică, când a simțit răcoare la spate, a plecat ca din pușcă de la CNAB, dar ulterior a fost salvat și numit de Guvernul Dăncilă la Compania Naţională pentru Administrarea Porturilor Maritime, iar în 2019 Marcel Boloş l-a angajat consilier la Ministerul Fondurilor Europene. Acum, din postura de secretar de stat pe domeniul aviației, Mîndrescu coordonează și supervizează tot la CNAB, adică de acolo de unde a plecat cu tinicheaua de coadă. Numai că acum, el și-a întins atât de mult tentaculele încât a creat o uriașă caracatiță a intereselor sale și de grup.
Aeroportul Otopeni, sub asediul tripletei Mîndrescu-Dorobanțu-Duțulescu
La ora actuală, pe aeroportul Otopeni, toate serviciile comerciale se derulează prin două companii, în urma unui contract semnat cu cinci ani în urmă, când director comercial al aeroportului era Ștefan Țonea. Iar de aici începe o adevărată caracatiță a funcțiilor.
Ștefan Țonea a părăsit funcția la scurt timp și s-a angajat chiar la una dintre firmele cu care lucrează aeroportul. Cumnatul lui Țonea este actualul director financiar al CNAB, Augustin Duțulescu, iar sora lui Țonea, soția lui Duțulescu, e la rândul ei angajată ca șef de serviciu la CNAB.
În acest moment, actualul director general al CNAB, George Dorobanțu, împreuna cu directorul financiar, Augustin Duțulescu și cu Bogdan Mândrescu, încearcă acapararea, în favoarea unei firme de casă, a acționariatului CNAB, chiar, potrivit surselor noastre, cu girul ministrului Sorin Grindeanu. Aceste aranjamente au loc tocmai în această perioadă când Aeroportul Otopeni este în centrul unui scandal uriaș: zboruri anulate, cozi infernale și concedii pierdute pentru români.
Nu trebuie omis faptul că Augustin Dorobanțu a sprijinit numirea lui George Duțulescu în poziția de director financiar la CNAB, cei doi fiind prieteni din 2019. La rândul său, Duțulescu este prieten la cataramă cu Mîndrescu din perioada în care acesta era director general al CNAB, iar Duțulescu șef al departamentului de Control Financiar Preventiv, numit de… Mîndrescu în această funcție.
Mai mult, Mîndrescu s-a combinat cu Denisa Săbărean, nepoata unui fost șef de securitate la Aeroportul Otopeni. În prezent, tripleta Dorobanțu-Mândrescu-Duțulescu, lucrează din greu, cu sau fără știrea lui Grindeanu, la vânzarea către o anumită firmă a acțiunilor pe care le deține CNAB la firma de salubritate Romprest.
Mîndrescu centrează, Mîndrescu dă cu capul, Mîndrescu încasează!
Ca să-și asigure o sinecură bine remunerată după ce va fi debarcat de la Ministerul Transporturilor, Bogdan Mîndrescu a aranjat ca ”jobul” de la AACR să-l aibă pentru ani așa cum a procedat la RAR. Astfel, pe 10 martie 2022, Ministerul Transporturilor a ridicat pe site scrisoarea de așteptare necesară selecției membrilor Consiliului de Administrație de la AACR unde membru provizoriu este… Bogdan Mîndrescu.
De fapt, această scrisoare a fost singura ridicată MTI până acum o lună și ceva când a fost postată și cea a CNAIR. Ulterior, Mîndrescu a avut grijă ca AACR să ridice pe site și anunțul privind selecția administratorilor. Numai că, surprinzător, selecția administratorilor de la AACR se face de către o comisie din cadrul autorității tutelare, adică de la Ministerul Transporturilor, deși la toate celelalte entități de sub tutela acestui minister, recrutarea administratorilor se face de ”un expert independent, persoană fizică sau juridică specializată în recrutarea resurselor umane, ale cărui servicii sunt contractate în condițiile legii”.
Astfel, comisia de selecție a administratorilor de la AACR este de la Ministerul Transporturilor și-l evaluează și selectează pe Mîndrescu, secretarul de stat din Ministerul Transporturilor. Adică, Mîndrescu centrează și tot Mîndrescu dă cu capul!
Experiență spre zero, dar ce mai contează, Mîndrescu să fie administrator!
Aranjamentul țesut de Bogdan Mîndrescu pentru a ateriza pentru patru ani în bordul administrativ de la AACR este cam pe lângă lege. De ce? Pentru că în OUG nr.109/2011- privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, se stipulează la articolul 5 că reprezentantul autorității tutelare în Consiliul de Administrație trebuie să aibă ”experienţă de cel puţin 5 ani în domeniul de activitate al regiei autonome şi/sau în activitatea de administrare de societăţi comerciale ori regii autonome”.
Ori de unde a avut Mîndrescu o experiență de minim cinci ani când a fost ”uns” la RAR sau acum când vrea să fie cocoțat pentru ani în bordul administrativ de AACR?
Mîndrescu, mai bine remunerat decât Grindeanu, Ciucă și Ioahnnis
La scurt timp după ce a fost numit secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Bogdan Mîndrescu, a aterizat ca membru provizoriu, pentru patru luni de zile, în Consiliul de Administrație de Registrul Auto Român (RAR), unde mai fusese timp de patru ani, și la Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR).
Ce-l recomandă pe Mândrescu pentru a fi administrator la aceste două entități de sub tutela Ministerului Transporturilor? Doar goana după bani. Indemnizația de membru provizoriu la RAR este 12.253 de lei, iar la AACR de 7.403 lei. Astfel, din cele două sinecuri, trimisul lui Ciolacu în Ministerul Transporturilor încasează lunar aproape 20.000 de lei, la care se adaugă salariul de secretar de stat de 16.640 de lei, adică 36.925 de lei, ceea ce reprezintă peste 7.000 de euro pe lună.
În timp ce vice-premierul și ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu este remunerat cu circa 14.000 de lei. Practic, Mîndrescu câștigă lunar de două ori și ceva mai mult decât ministrul Transporturilor, dar și de cât premierul Nicolae Ciucă și președintele Klaus Iohannis-14.500 de lei.