INCREDIBIL. Sforarul „Vuitton” al Transporturilor, Bogdan Mîndrescu, negociază achiziționarea Portului Giurgiulești
Premierul Marcel Ciolacu a anunțat că România a început oficial negocierile pentru achiziționarea Portului Giurgiulești din Republica Moldova, și deja a desemnat o echipă de negociere condusă de un extrem de controversat secretar de stat din Ministerul Transporturilor, Bogdan Mîndrescu.
Sforarul „Vuitton” a ajuns mare negociator portuar
Premierul Marcel Ciolacu a anunțat recent constituirea unei echipe pentru inițierea negocierilor cu Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) în vederea achiziționării de către statul român, prin intermediul Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, a acțiunilor integrale deținute prin Danube Logistics SRL de către BERD la Portul Internațional Liber Giurgiulești din Republica Moldova.
Practic, singurul port al Moldovei ar urma să fie cumpărat și apoi integrat de Portul Constanța, care, astfel, se va extinde pentru a-și consolida poziționarea strategică în Europa de Est. Numai că surpriză! Echipa de negociere desemnată de premierul Marcel Ciolacu va fi condusă de sforarul „Vuitton” al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, secretarul de stat Bogdan Mîndrescu.
Această echipă va fi formată din reprezentanți ai Ministerului Afacerilor Externe, Ministerului Finanțelor, Ministerului Transportului și Infrastructurii și ai altor instituții relevante. După ce a pus pe butuci domeniul aerian și cel rutier, în special Registrul Auto Român, acum sforarul „Vuitton” se pregătește să încurce lucrurile în Portul Constanța, dar mai ales la achiziționarea Giurgiulești de la Republica Moldova. Incredibil, dar adevărat!
România negociază cu BERD achiziționarea Portului Giurgiulești
Portul Giurgiulești este unicul port din Republica Moldova accesibil pentru navele maritime, situat la km 133,8 al fluviului Dunărea, în sudul țării, mărginit de România și Ucraina. El are o adâncime maximă a apei de 7 metri și este capabil să primească atât nave fluviale, cât şi nave maritime și deține un terminal petrolier, două terminale de cereale, un terminal pentru alte mărfuri și un parc de afaceri.
La ora actuală, Portul Giurgiulești este deținut de Întreprinderea cu Capital Străin Danube Logistics SRL, cu sediul în Cahul, administrată de Mathias von Tucher și controlată integral din 2004 de compania olandeză Danube Logistics Holding BV, aflată la rândul său în proprietatea BERD.